نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 01:54

اعلام دستگاه‌های کم کار لرستان در حوزه شورای فرهنگ عمومی

خرم‌آباد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اعلام دستگاه‌های کم کار این استان در حوزه شورای فرهنگ عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور احمدی روز چهارشنبه در یکصد و هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان و اولین جلسه این شورا در سال ۱۴۰۲، ضمن ارائه گزارشی از روند مصوبات جلسات گذشته، اظهار داشت: با زحمات همه مدیران عضو شورا در سال ۱۴۰۱ در سطح کشور رتبه خوبی را در حال حاضر داریم.

وی با بیان اینکه حرکت فرهنگی جریانی سیال، آهسته و نامحسوس؛ اما تأثیرگذار است، افزود: این آهستگی و نامحسوس بودن تأثیرات حرکات فرهنگی و اقدامات فرهنگی گاهی این تصور را به ذهن متبادر می‌کند که شاید اقدامی در زمینه فرهنگی در استان صورت نگرفته باشد اما جریان حرکت فرهنگ عمومی استان لرستان و کل کشور در حال حرکت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی لرستان در شتاب‌دهی، مسیردهی و راهبردی ساختن جریان فرهنگی کشور مداخله دارد، افزود: این امر با زحمات همه همکاران عضو شورا همه مردم خوب استان لرستان در حال انجام است.

احمدی، به رویکردهای شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: در سال جدید مقرر شد نگاه آسیب‌شناسانه رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ عمومی، مورد مداقه جدی قرار گیرد.

وی افزود: موضوعاتی از قبیل «فرهنگ کار و تولید»، «زیست عفیفانه»، «امید به آینده و اعتماد به نفس ملی»، «پرهیز از اسراف و تجمل» و «افزایش سرانه تولید و مصرف فرهنگی بهینه» شاخص‌هایی هستند که به‌عنوان اولویت‌های کار دستگاه‌های فرهنگی اعلام و تمام برنامه‌ریزی‌ها در کنار همه دغدغه‌ها، چالش‌ها و آسیب‌های فرهنگی استان لرستان پیرامون این موضوعات برای ارتقا این پنج حوزه با کمک انجمن‌های نخبگانی، پژوهشکده‌های سطح استان به کار گرفته خواهد شد که در نهایت راهکارهای مناسبی برای تعمیق و ترویج این فرهنگ‌ها در استان لرستان دریافت شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ شورای فرهنگ عمومی بیش از ۳۰۰ مصوبه داشته است، افزود: بنابر واکاوی و پیگیری‌هایی که کارشناسان شورای فرهنگ عمومی در سطح استان داشته‌اند بیش از ۷۰ درصد مصوبات اجرایی شده‌اند که تعدادی از دستگاه‌هایی که نتوانسته‌اند مصوبات را اجرایی کنند به دبیرخانه شورا معرفی شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1160931

مهمترین اخبار ایران و جهان: