نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1402 - 10:07

وزیر دفاع تحریم شده چین، به هند می‌رود

وزیر دفاع چین که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد، برای شرکت در نشست هفته جاری وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای، به هند سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به رغم تنش‌های مرزی پکن و دهلی نو، «لی شانگفو» برای اولین بار از زمان تصدی وزارت دفاع چین به هند سفر و در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شرکت می‌کند.

منابع رسانه‌ای به نقل از مقام‌های چین خبر دادند که وزیر دفاع این کشور در نشست ۲۷ و ۲۸ آوریل (هفتم و هشتم اردیبهشت) وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای به میزبانی هند حاضر می‌شود.

وبگاه «گلوبال تایمز» به نقل از وزارت دفاع چین خبر داد که «لی شانگفو» برای اولین بار از زمان تصدی وزارت دفاع چین به هند می‌رود در نشست سازمان همکاری شانگهای شرکت می‌کند.

طبق این گزارش، وزیر دفاع چین در نشست روزهای پنجشنبه و جمعه سازمان همکاری شانگهای حاضر شده و ضمن سخنرانی در این نشست، با وزرای دفاع دیگر کشورها هم دیدار خواهد کرد.

سفر پیش روی وزیر دفاع چین به هند، اولین سفر وزیر دفاع پکن به دهلی نو از زمان درگیری مرگبار دو کشور در منطقه مرزی «لداخ» در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

بنا بر گزارش شبکه «انی نیوز» هند، لی شانگفو ماه گذشته به عنوان وزیر دفاع چین تعیین شد. این ژنرال چینی از سال ۲۰۱۸ در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

کنگره ملی خلق چین به اتفاق آرا به لی شانگفو که کارشناس هوافضا هم هست، برای جایگزینی «وِی فنگ» وزیر دفاع سابق این کشور رای داده بود.

سفر وزیر دفاع جدید چین به هند در شرایطی انجام خواهد شد که دو کشور سابقه طولانی از اختلافات ارضی و تنش‌های مرزی دارند. 

قرار است بعد از برگزاری نشست وزرای دفاع کشورهای عضو شورای همکاری شانگهای، نشست وزرای خارجه این شورا چهارم و پنجم ماه می (۱۴و ۱۵ اردیبهشت) در شهر «گوا» هند برگزار شود.

چین، هند، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و پاکستان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای هستند.

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1169031

مهمترین اخبار ایران و جهان: