نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 00:01

حضور 128 هزار نفر در شورا اسلامی شهر و روستاهای کشور

معاون امور دهیاری‌ها در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌‌های کشور گفت: 128 هزار نفر در شورای اسلامی شهر و روستا حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، امروز ملانوری معاون امور دهیاری‌ها در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌‌های کشور در مراسم همایش شوراها در استان ایلام گفت: شوراهای اسلامی یکی از نمادهای مهم هستند، امروز به دلیل تشکیل شوراها ۱۲۰ هزار نفر در شورای اسلامی روستا و ۸ هزار نفر در شورای شهر است که از این تعداد بخش زیادی از آن‌ها خانم‌ها هستند.

وی ادامه داد: امروز در اکثر نقاط کشور جاده‌های ارتباطی داریم؛ آب، برق و گاز به اکثر روستاها رسیده و در اکثر روستاها مدارس و خانه بهداشت وجود دارد.

معاون امور دهیاری‌ها در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌‌های کشور با اشاره به اینکه جمعیت روستایی به ۲۳ درصد رسیده، گفت: مهاجرت به شهرها بیش‌تر شده و روستاها که کانون تولید بوده‌اند از این ماجرا ساقط شده‌اند.

وی افزود: مطالبه‌گری‌ها جدی باید پیش برود، جزیره‌ای عمل نکنیم یعنی نباید جداگانه فعالیت کنیم، این باعث از بین رفتن سرمایه‌ها می‌شود. 

معاون امور دهیاری‌ها در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌‌های کشور تصریح کرد: شوراهای اسلامی گلایه‌های بسیاری دارند، هیچ کدام از مسائل مطرح شده مانند تحریم و... عامل اصلی مشکلات کشور نیستند منابع کشور بسیار زیاد بوده و این نیاز ما را برطرف می‌کند.

ملانوری با تاکید بر اینکه ظرفیت‌ها باید شناخته شوند، گفت: امروز بزرگ‌ترین کار شناسایی ظرفیت‌های موجود است، باید فکر کنیم که در اطراف ما چه می‌گذرد، کشور ظرفیت‌های بزرگی دارد و برای عبور از مشکلات بهترین کار فکر کردن و شناسایی منابع محلی است.

وی در پایان گفت: تقاضای من این است که نگذاریم این ظرفیت‌ها به دست نا اهلان بیفتند یا فراموش شوند، در سازمان رویکرد جدیدی برای اداره امور شروع کردیم یکی از این رویکردها آموزش است.

پایان پیام 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1187031

مهمترین اخبار ایران و جهان: