نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 19:12

جهاد اسلامی: از تلاش برای خاموشی فتنه‌های آمریکایی-اسرائیلی در منطقه استقبال می‌کنیم

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تأکید بر ادامه جهاد و مبارزه تا آزادسازی قدس و فلسطین اشغالی، تأکید کرد که صحنه‌های مسجدالاقصی برای نشان دادن واقعیت رژیم صهیونیستی کافی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز پنجشنبه، ضمن سلام به ملت فلسطین و ملتهای جهان که از مسجدالاقصی و قدس دفاع می‌کنند، روز جهانی قدس را تبریک گفت.

خبرگزاری شهاب به نقل از النخاله گزارش داد، بار دیگر با خداوند و خودمان عهد می‌کنیم که به جهاد و مبارزه تا آزادسازی قدس و فلسطین ادامه دهیم. روز قدس روزی است که در آن تاریخ و جغرافیا در هم خلاصه می‌شود.

وی با بیان اینکه روز قدس، عنوانی برای بیداری ملتی است که به پیروزی و آزادی قدس و فلسطین و مسجدالاقصی باور دارند، تصریح کرد: قدس و مسجد آن و مقدساتش، زیر چکمه متجاوزان قاتل، ناله می‌کنند. صحنه‌هایی که در مسجدالاقصی دیده می‌شود، برای مسلمانان و ملتهای عرب کافی است تا واقعیت رژیم صهیونیستی و جنایتکاران را ببینند.

النخاله ضمن تمجید از اقدامات مثبتی که در منطقه برای خاموش کردن فتنه‌های آمریکایی-اسرائیلی صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: در روز قدس تأکید داریم که امت ما، رسالت ما واحد است و روز قدس، موعد آن است.

این رهبر جهاد اسلامی در پایان تأکید کرد که میادین مقاومت، بار دیگر حمایت خود را از ملت فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی نشان داد.

این در حالی است که دبیرکل جهاد اسلامی امروز وارد بغداد پایتخت عراق شد. سفری که پس از چندین دهه صورت می‌گیرد و قرار است چند روزی به طول انجامد.

دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در عراق در بیانیه‌ای گفت که این سفر به دعوت رسمی مقامات عراقی صورت گرفته است و زیا النخاله قصد دارد با رهبران سیاسی و حزبی و شخصیت‌های عراقی دیدار و گفت‌و‌گو کند که محور همه این دیدارها بحث در خصوص اخرین تحولات فلسطین و جهان عرب و راههای حمایت از مقاومت فلسطین خواهد بود.

در این باره منابع عراقی نیز گفت که هدف سفر زیاد النخاله به عراق، حضور در مراسم روز جهانی قدس در بغداد است و او در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین پس از رسیدن به بغداد، به دیدار «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق رفت و امروز نیز با «عادل عبدالمهدی» نسخت‌وزیر اسبق عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1146175

مهمترین اخبار ایران و جهان: