نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 16:32

برخورد فوری با عامل شهادت شهید الداغی مطالبه همگانی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با بیان اینکه همه ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ نظارت اجتماعی در جامعه رشد کند، گفت: شهید الداغی الگوی احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کریمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان امروز در گفت و گویی رسانه ای عنوان داشت: اقدام شهید الداغی مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر هست، فریضه‌ای که خداوند متعال برای گسترش خوبی ها و پیشگیری و جلوگیری از منکرات بر عموم مسلمین واجب کرده است.

وی افزود: هر شخصی که غیرتمند باشد شجاعت داشته باشد و نسبت به وقایعی که اتفاق می‌افتد بی تفاوت نباشد می‌تواند با اقدام بهنگام و تصمیم فوری از بروز یک منکر و آسیب رسیدن به یک شخص یا جامعه پیرامونی خودش جلوگیری نماید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان ادامه داد: ظلم‌ستیزی و کمک به همنوع در فطرت انسان وجود دارد، حتی افرادی که اندک آشنایی با احکام دینی هم ندارند در مواجهه با بی عدالتی و ظلم سکوت نمی‌کنند و این موضوع حقانیت دین مبین اسلام را بیش از پیش نشان می‌دهد.

کریمی گفت: اعتراض نسبت به یک ناهنجاری و اقدام فوری و به موقع برای جلوگیری از آسیب، همان امر به معروف و نهی از منکر است و این موضوع در تمامی عرصه ها وجود دارد و متوقف به یک ناهنجاری اجتماعی نیست.

به گفته وی، حرکت به موقع این شهید به همه ما ثابت کرد که گسترش فرهنگ مطالبه گری و امر به معروف و نهی از منکر نه تنها باعث نجات یک شخص می شود بلکه می تواند امنیت همه جانبه را برای جامعه فراهم کند و تاثیر زیادی در سلامت جامعه و رشد اخلاقی و رفتاری مردم داشته باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان بیان کرد: از مسئولان قضایی مطالبه می‌کنیم که نسبت به رفتارهای پرخاشگرانه عده قلیلی که در جهت خواست دشمن حرکت می‌کنند تصمیم فوری گرفته و اقدام قاطع داشته باشند. ملاحظات سیاسی و حزبی را کنار بگذارند و برای اجرای قانون فقط وظیفه خودشان را انجام دهند. همچنین حمایت بیش از پیش از آمرین به معروف و ناهیان از منکر بر اساس قانون را در اولویت خود قرار دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1186375

مهمترین اخبار ایران و جهان: