نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 15:01

روابط فرهنگی و بشردوستانه محور دیدار مقامات ترکمنستان و هند

در دیدار معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و سفیر هند در این کشور موضوع گسترش همکاری در زمینه‌های علمی، آموزشی و بهداشتی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مهری بشیم‌آوا»، معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و «ویدو پیتهامباران نیر»، سفیر هند در عشق آباد دیدار و موضوعات گسترش همکاری در زمینه‌های علمی، آموزشی و بهداشت را بررسی کردند.

دو طرف همچنین امکان توسعه بیشتر روابط در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، حمل و نقل، لجستیک، فناوری‌های اطلاعات، صنعت نساجی، صنایع پتروشیمی، معماری و ساختمان را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار به سازنده بودن تماس‌‌ها در صحنه جهانی و حمایت متقابل از طرح‌ها و ابتکارات در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی اشاره شد.

در بخش دیگری این دیدار بازدید سال گذشته رئیس جمهور هند از ترکمنستان مورد توجه ویژه قرار داده شد و در این راستا بر اهمیت دیدار در سطح عالی برای تعمیق روابط بین دولتی تاکید شد.

علاوه بر این، معاون وزیر خارجه ترکمنستان و سفیر هند بر اهمیت اولین نشست «آسیای مرکزی – هند» که در سال 2022 میلادی به صورت ویدیوکنفرانس و با شرکت سران کشورهای آسیای مرکزی و نخست وزیر هند برگزار شد، تاکید کردند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1114331

مهمترین اخبار ایران و جهان: