نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 23:18

نیازسنجی اولویت آموزش و پرورش باشد

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیازسنجی را اولویت آموزش و پرورش دانست و گفت: مسیر علم و دانش اگر با نیازسنجی همراه باشد، قطعا به حل مسائل کشور منتهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی عصر پنجشنبه در جمع کارکنان آموزش و پرورش استان سمنان به میزبانی این اداره کل ضمن اشاره به ضرورت مهارت افزایی در جامعه برای تربیت نسل آینده ساز ایران اسلامی، تاکید کرد: ترویج کار و تلاش باید در دستور کار آموزش و پرورش باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازسنجی را اولویت خود قرار دهد، تاکید کرد: در سایه نیازسنجی است که می‌توانیم به حل مسائل کشور در حوزه علم و دانش کمک کنیم.

امام جمعه سمنان خواستار توجه به حوزه تربیت شد و بیان داشت: تعلیم و تربیت دو پایه اصلی نظام آموزش و پرورش است که در آن نیازمند کار و برنامه‌ریزی کارشناسی و دقیق هستیم.

مطیعی ضمن اشاره به اهمیت آموزش و پرورش به ویژه در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرهنگیان، گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که کار و فعالیت در جامعه به یک افتخار بزرگ تبدیل شود.

وی زمینه‌سازی برای به‌کارگیری افراد در حوزه تحصیلی و تخصصی را نیاز مهمی در زمینه تربیت نسل آتی دانست و افزود: طرح‌ها و اسناد بالادستی نظام آموزش و پرورش باید متناسب با نیازهای جامعه، به‌روزرسانی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان همچنین با اشاره به آیات قرآن کریم درباره اهمیت معلم نیز، گفت: خداوند خود نخستین معلم است سپس از انبیا به عنوان معلمان نام می‌برد و این نشان از اهمیت معلمی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1189031

مهمترین اخبار ایران و جهان: