نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 16:03

باید با اژدهای هفت سر فساد مبارزه شود

قزوین- امام جمعه قزوین گفت: فساد مانند اژدهای هفت سر است و اگر یک سر آن را بزنید، شش سر دیگر آن فساد را ادامه می‌دهند و باید با آن مقابله شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: همه باید همدیگر را به ارزش‌های دینی همچون قرآن، رأفت، عطوفت و مهربانی با آدم‌ها سفارش کنیم.

وی با بیان اینکه مدرسه محل شکل‌گیری اعتقاد نسل نوجوان است، افزود: تقوا یکی از بهترین علم و دانش‌هایی که است که باید نسل نوجوان ما آن را فرا بگیرند.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: آشنایی نوجوانان و دانش آموزان با تقوا، قرآن، نماز و ایمان باعث خواهد شد استخوان بندی اعتقادی نوجوانان در مدارس خوب شکل گرفته و پایه‌های ایمانی آنان محکم شود.

وی با اشاره به فرارسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای بیان کرد: قزوین یکی از شهرهایی است که از دیرباز مهد تربیت پهلوانان بزرگ و ورزش‌های اصیل زورخانه ای و سنتی است.

آیت الله عابدینی بیان کرد: فرهنگ سنتی و دینی ما فرهنگ حمایت از اخلاق، دین و اهل بیت (ع) است، این فرهنگ مکتب و مدرسه قرآن و اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه خروجی روحیه پهلوانی تربیت جوانمردانی است که در برابر صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها نه تنها سر خم نمی‌کنند بلکه آنها را تحقیر می‌کنند، تاکید کرد: رشته‌های ورزشی در جامعه ما جوانمردان فرهیخته و برجسته ای داشته که در عرصه‌های بین المللی برای عزت، سربلندی، پرچم و سرود ملی این مملکت فداکاری کرده‌اند و در میان ملت‌ها سربلندی و اقتدارشان دیده شده است.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق با رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بیان کرد: امریکایی‌ها باید منطقه را ترک کنند

وی بیان کرد: اروپا و آمریکا باید به زودی اردوگاهی را برای صهیونیست‌ها آماده کنند تا آنها زندگی اردویی خود را در آن کشورها ادامه دهند.

آیت الله عابدینی با اشاره به سفر رئیس جمهور به سوریه عنوان کرد: روزی برخی کشورهای عربی، اروپا و آمریکا می‌گفتند بشار باید سوریه را ترک کند اما امروز نه تنها خود به دنبال ارتباط با سوریه هستند بلکه می‌بینیم رئیس جمهور ما نیز با اقتدار و در میان استقبال گرم مردم سوریه وارد این کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه این سفر باید زمینه افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری ما با سوریه را فراهم کند، ادامه داد: بازسازی سوریه فرصت خوبی را برای کشور ما و ارزآوری فراهم خواهد کرد.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب مبارزه با فساد در جمع سران نظام تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب در دیدار با کارگران نیز مبارزه با فساد را سفارش کردند و نیاز است این مبارزه با فساد پیگیری شود و تنها به صورت در مورد آن بسنده نشود.

این مسئول تصریح کرد: فساد مانند اژدهای هفت سر است و اگر یک سر آن را بزنید، شش سر دیگر آن فساد را ادامه می‌دهند و باید با آن مقابله شود.

وی با اشاره به شهادت شهید الداغی ادامه داد: شهید الداغی الگوی جوانمردی، حرّیت، آزادگی و غیرت برای نسل امروز ما است.

آیت الله عابدینی در پایان با اشاره به حضور نوجوانان و دانش آموزان با خانواده در نماز جمعه بیان کرد: حضور جوانان و نوجوانان در نماز جمعه نشان از سطح اعتقادی نسل نوجوان جامعه و شوری است که در جامعه وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190375

مهمترین اخبار ایران و جهان: