نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 10:42

نظارت و بازرسی از باشگاه‌های ورزشی استان مرکزی شدت می‌گیرد

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با حضور و بازدید تعدادی از اماکن ورزشی سطح استان، از تشکیل گروه ویژه نظارت و بازرسی از باشگاه‌ها و اماکن ورزشی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سعید پیرایش صبح امروز در حاشیه بازدید از اماکن ورزشی استان اظهار کرد: از نیمه دوم فروردین ماه گروه ویژه نظارت و بازرسی از باشگاه‌ها و اماکن ورزشی در اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی تشکیل خواهد شد و ضمن بازدید مستمر در صورت ارائه گزارش تخلف با باشگاه‌های خاطی که از دستور العمل صادر شده تخطی کنند، برخورد قانونی می‌شود.
 
وی افزود: با تشکیل کمیته نظارت و بازرسی از باشگاه‌ها که از اسفند ماه سال گذشته کار بازرسی خود را شروع نموده است به صورت مستمر و مدون در طول سال بازدید صورت گرفته و بر فعالیت باشگاه‌ها نظارت خواهد شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: انجام فعالیت‌های غیرمجاز و هنجارشکن، فعالیت بدون پروانه بهره برداری، گرانفروشی، کم فروشی و همچنین عدم رعایت قوانین و مقررات تعریف شده وزارت متبوع، و... از جمله تخلفاتی است که در صورت مشاهده به دبیرخانه کمیته تخلفات باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استان گزارش و برخورد قانونی با متخلفین خواهد پذیرفت. 
 
پیرایش گفت: ارائه هرگونه تسهیلات و برخی خدمات در ایام سال به اینگونه باشگاه‌ها تعلق نخواهد گرفت و لازم به ذکر است در طول یکسال بازرسی، از باشگاه‌های برتر و موفق که بهترین عملکرد در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ومهمتر از همه حوزه ورزش قهرمانی را داشته باشند تقدیر به عمل خواهد آمد. 
 وی از پیگیری‌های امور باشگاه‌های استان تقدیر و اعلام کرد: در همین ابتدای سال جدید مکاتبات لازم با شهرستان‌های استان در این خصوص انجام پذیرد و ادارات شهرستان‌ها میبایست با هماهنگی مسئولین ذیصلاح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی را آغاز و گزارشات خود را به دبیرخانه استان ارسال کنند. 
 
وی با هشدار به برخی باشگاه داران در سطح استان مرکزی، که از قوانین تخطی می‌کنند از ابطال مجوز فعالیت متخلفین خبر داد و گفت: درابتدا باشگاه‌های خاطی را ارشاد و درصورت تکرار و یا پایان یافتن مهلت مقرر برای رفع ایرادات اعلام شده و انجام نگرفتن تعهدات از طرف باشگاه با مسئولین باشگاه برخورد جدی خواهیم کرد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1117375

مهمترین اخبار ایران و جهان: