نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 10:52

اهمیت حفاظت ازمحیط‌زیست مازندران / ممنوعیت حضور گردشگران در پناهگاه‌ها و مناطق حفاظت‌شده مازندران

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران با تاکید بر ضرورت حفاظت از محیط زیست، گفت: طی این ایام با توجه به شرایط حیات‌وحش باید محیطی امن برای آنان فراهم شود، بنابراین حضور در پناهگاه‌ها و مناطق حفاظت شده ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران درباره روز طبیعت و شیوه رعایت الزامات زیست‌محیطی اظهار کرد: محیط‌بانان مازندران روز طبیعت در مناطق تحت مدیریت و  پاسگاه‌های محیط‌بانی سراسر استان حضور دارند. 

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از طبیعت و حیات وحش استان، افزود: حضور گردشگران در پناهگاه‌های حیات‌وحش، پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده محیط زیست ممنوع است؛ چرا که این ایام با توجه به جوجه‌آوری پرندگان و شرایط حیات‌وحش حیوانات نیاز به فضای امن دارند که لازم است در روز طبیعت محلوظ نظر قرار گیرد. 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران اضافه کرد: کنترل و حفاظت از پارک‌های ملی، پناهگاه‌های حیات‌وحش و مناطق حفاظت شده محیط زیست به مساحت ۵۰۷ هزار هکتار توسط محیط‌بانان در حال انجام است. 

آهنگری بیان کرد: انتظار داریم مسافران نوروزی علاوه بر حفظ محیط زیست از هر اقدامی که سبب تخریب محیط زیست شود خودداری کنند.  

وی با تاکید بر اینکه گردشگران زباله‌های خود را در جنگل، ساحل دریا، کنار چشمه‌های آب، دره‌ها و مناطق کوهستانی رها نکنند، خاطرنشان کرد: جلوگیری از شکار و صید حیات وحش و پرهیز از حمل هر گونه سلاح، تبر، اره و تور صیادی از دیگر توصیه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران به مردم است. 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران با اعلام اینکه گردشگران نوروز در صورت مواجه شدن با هر گونه حریق در جنگل نسبت به خاموش کردن آن اقدام کرده و یا با مراکز آتش نشانی، محیط زیست و منابع طبیعی تماس بگیرند، گفت: مسافران نوروزی به‌منظور بهره مند شدن از محیط زیستی زیبا، سالم و با نشاط ، در حفظ طبیعت کوشا باشند و با رعایت توصیه‌های زیست‌محیطی و بهداشتی همراه محیط‌بانان باشند. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1122575

مهمترین اخبار ایران و جهان: