نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 09:54

جریان فرهنگی دقیق و مشخص در ساحل نیاز داریم

نوشهر- معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید براین که حوزه ساحل نیازمند کارهای زیرساختی بلند مدت است، گفت: جریان فرهنگی و متولی ساحل باید مشخص و دقیق باشد.

حجت الاسلام رضا عزت زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر در حاشیه ستاد راهبردی فرهنگی سواحل با اظهار اینکه مسئله ساحل واستفاده بهینه مردم و بهره برداری ازاین فرصت الهی با دستکاری دشمنان و کم کاری‌های ما تبدیل به یک مسئله فرهنگی شده است، افزود: نظام فرهنگسازی استفاده از ساحل و زیرساخت‌ها و اقدامات مؤثر فرهنگی برای ایجاد انگیزه و شعف و حضور سالم مردم در ساحل حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: این درحالی که نقشه‌ها و تصویرهایی که دشمن در استفاده از ساحل برای مردم می‌کشد و هجمه‌هایی که در زمینه عفاف و حجاب، پوشش عمومی جامعه دارد نیز از دیگر مسائل است.

وی با تاکید براین که مردان نیز باید نسبت به رعایت عفاف در ساحل اقدام داشته باشند، گفت: تصویری که دشمن از پوشش‌های عمومی در محیط‌های خاص ساخته مسائلی راایجاد کرده است.

حجت الاسلام عزت زمانی یادآور شد: متأسفانه مردم استان‌های ساحل نشین شمال غریبانه گرفتار مسائلی هستند و به سبب حضور برخی از افرادی که نظامات فرهنگی را رعایت نمی‌کنند، مظلوم واقع شدند.

معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: برخی افراد خاص و سودجو که پول‌های انباشته و حرامی را به صورت تبدیل کرده‌اند، با رفتارهای لاابالی در ساحل حضور می‌یابند و این مسئله سلامت و امنیت روانی خانواده را در ساحل تحت تأثیر قرار داده و از جمله معضلات در استفاده از ساحل است.

وی یادآور شد: در حوزه ساحل نیازمند سلسله کارهای زیرساختی بلند مدت فرهنگی یک تا سه ساله هستیم که طراحی شده است و و از سوی دیگردر فضای تبلیغ، فرصت گفتگو، ایجاد زمینه تفاهم، حرف منطقی و مستدل بدون هیاهو و درگیری و افتراق بین مردم وجود دارد.

حجت الاسلام زمانی ادامه داد: جمع‌های مذهبی شامل طلاب، بچه‌های هیئتی و دغدغه مندان فرهنگ عمومی اعلام آمادگی کرده‌اند که اگر طراحی درست مناسب وجود داشته باشد در حوزه ساحل نقش آفرینی کنند.

وی افزود: جریان فرهنگی در ساحل باید متولی دقیق و مشخص داشته باشد و زیرساخت‌های لازم ایجاد شود و ما نیز آمادگی داریم از هر گونه ظرفیت فرهنگی، گروه‌های فرهنگی و تبلیغی برای ایجاد کارهای بانشاط در ساحل نظیر بهره گیری از گروه‌های بزرگ نمایش و تئاتر استفاده کنیم و ستاد نیز آمادگی دارد هر مقدار ظرفیت نیروی انسانی و فرهنگی لازم باشد را تأمین کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130931

مهمترین اخبار ایران و جهان: