نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 16:57

ضرورت توسعه کشور با محوریت آب

تهران- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت توسعه کشور با محوریت آب و همکاری دستگاه ها خصوصا در موضوع فرونشست زمین و اخذ استعلام بارگزاری مراکز جمعیتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن نامی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی که در خصوص صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد، اظهار داشت: در این همایش مسائل مرتبط با خشکسالی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

نامی با اشاره به بحران خشکسالی، که کشور طی سال‌های اخیر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: در این زمینه نیازمند اتخاذ تمهیدات ویژه ای هستیم. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به موضوع تعطیلی چاه‌های غیر مجاز اشاره کرد و عنوان داشت: این موضوع بسیار حائز اهمیت است چرا که چاه‌های غیرمجاز وضعیت ناپایداری را برای منابع آبی کشور رقم می‌زنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه آب در صنعت، کشاورزی و محورهای توسعه‌ای در کشور بیان داشت: این محورها باید با نگاه تأمین و مصرف بهینه آب باشد.

نامی، نقش مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در حوزه‌های عمرانی و توسعه را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: عدم آگاهی و استفاده از علوم نقشه برداری می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را بر بدنه برنامه ریزی، تصمیم سازی و مهندسی کشور وارد کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از همه تلاش‌ها جهت برگزاری بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی ژئوماتیک در سال ۱۴۰۲ تقدیر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1180675

مهمترین اخبار ایران و جهان: