نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 22:37

جایگاه نخست خراسان‌شمالی در اهدای خون در کشور

مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی گفت: خراسان‌شمالی با رشد ۳۴ درصدی در اهدای خون جایگاه نخست در کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز هادی نوری، مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با دست اظهارکرد: سازمان انتقال خون استان ۱۲ بیمارستان سطح خراسان‌شمالی را تحت پوشش دارد.

وی گفت: آزمایشگاه غربگالکری انتقال خون خراسان‌شمالی پس از ۱۸ سال طی سال گذشته افتتاح شد.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی افزود: طی هفته سلامت مرکز انتقال خون شهرهای آشخانه و فاروج افتتاح می‌شود و به این ترتیب ۵ شهرستان دارای مرکز انتقال خون خواهند بود.

نوری با بیان اینکه خراسان‌شمالی با رشد ۳۴ درصدی در اهدای خون جایگاه نخست کشور را در اختیار دارد، گفت: میانگین کشوری مشارکت بانوان در اهدای خون ۵ درصد است که این عدد در خراسان‌شمالی ۸ درصد می باشد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۱ هزار واحد خون به سایر استان‌ها ارسال شده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی از رشد ۴۸ درصدی مراجعه اهداکنندگان خون برای اولین بار در سال گذشته خبر داد.

نوری افزود: در سال گذشته ۳۰ هزار و ۶۶۱ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان مراجعه کرده‌اند که با رشد ۳۱ درصدی مواجه بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت میزان اهدای خون نیز با رشد ۳۴ درصدی مواجه بوده است، گفت: در سال گذشته ۲۵ هزار و ۶۸۶ نفر موفق به اهدای خون خود شده‌اند.

نوری افزود: میزان اهدای خون بانوان نیز در استان با رشد ۶۱ درصدی مواجه بوده که ۳ هزار و ۲۰ نفر از بانوان استان موفق به اهدای خون شده‌اند.

به‌گفته وی در سال گذشته ۵ هزار و ۵۵۱ نفر نیز برای اولین بار به مراکز خون‌گیری استان مراجعه کرده و موفق به اهدای خون شده‌اند.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1181431

مهمترین اخبار ایران و جهان: