نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 04:16

یک هزار فرهنگی خراسان جنوبی مشمول طرح رتبه‌بندی نشده‌اند

استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر تنها یک هزار نفر از فرهنگیان استان مشمول طرح رتبه بندی نشده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت استاندار خراسان‌جنوبی شب گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته معلم اظهار داشت: جایگاه فرهنگیان و معلمان بسیار با اهمیت بوده و امروز باید بیش از گذشته به این جایگاه توجه شود.

 
وی ضمن تاکید بر اجرای برنامه‌های متنوع در هفته بزرگداشت مقام معلم در استان گفت:  همچنان که حضرت علی (ع) فرموده‌اند " هرکس مطلبی را به من بیاموزد، مرا بنده خود کرده است" جایگاه بلند معلمات بر همگان مشخص می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه باید مدارس از نظر علمی بسیار پیشرفت کنند، افزود: نباید سطح علمی مدارس ضعیف شود بلکه در کنار دغدغه‌های دینی و فرهنگی باید دغدغه علمی هم داشته تا شاهد پیشرفت سطح علمی کشور در آینده باشیم. 

قناعت ادامه داد: به طور حتم در صورت پیشرفت علمی شاهد رشد دریافت‌های فرهنگی و دینی در جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بعد از ۱۱ سال که سخن در مورد اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان به میان آمده در دولت سیزدهم اجرای این طرح رقم خورد، یادآور شد: در همین راستا از ۱۴ هزار و ۴۱۰ فرهنگی استان ۱۳ هزار و ۳۲۴ فرهنگی مشمول اجرای این طرح شدند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر تنها حدود هزار نفر از فرهنگیان استان مشمول رتبه بندی نشده‌اند.

قناعت طرح رتبه بندی فرهنگیان طرحی بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: متاسفانه این طرح در جامعه هنوز به طور صحیح آشنایی صورت نگرفته بنابراین نیاز به اطلاع‌رسانی دارد.

وی با اشاره به تاکید برای توجه به پیشکسوتان فرهنگی اظهار کرد: به پیشکسوتان فرهنگی باید توجه جدی شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به موضوع کمبود معلمان در استان خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل کمبود معلم از هم اکنون باید پی گیری های لازم انجام شود و فرمانداران هم باید از طریق شوراهای آموزش و پرورش اقدامات لازم را در این خصوص انجام شود.
انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1177031

مهمترین اخبار ایران و جهان: