نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 12:22

برگزاری چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی خراسان‌رضوی

مشهد ـ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: چهل‌ویکمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی استان با حضور ۱۱۰۰ دانش‌آموز متسابق برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل اصغرزاده اظهار کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز استان جزو بزرگ‌ترین فعالیت‌های قرآنی است که در کنار سایر فعالیت‌های تربیتی در سراسر مدارس استان اجرا می‌شود و از گستردگی، جذابیت و حساسیت خاصی نیز برخوردار است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: اولین مرحله این مسابقات در آموزشگاه است در مرحله بعد نیز نفرات برتر مدارس با یکدیگر رقابت می‌کنند و نفرات برگزیده به آموزش و پرورش استان معرفی می‌شوند.

وی افزود: این مسابقات در استان به‌صورت غیر حضوری و حضوری برگزار می‌شود که در حال حاضر مرحله غیرحضوری برگزار شده و نفرات برتر نیز به مرحله حضوری که در نیمه اردیبهشت برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

اصغرزاده گفت: نفرات برتر این دوره نیز به مرحله کشوری که به‌صورت حضوری و غیر حضوری است و در تیر برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: رشته‌های گروهی شامل: صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، مداحی، دعاخوانی و گفتمان مهدویت است.

وی گفت: امسال بیش از ۵۰۰ هزار نفر در مرحله آموزشگاهی شرکت داشتند، حدود ۱۸ هزار نفر برگزیده ادارات بودند که رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

اصغر زاده افزود: از این تعداد نیز ۶ هزار دانش‌آموز به مرحله استانی راه پیدا کردند که هزار و ۱۰۰ نفر به مرحله حضوری که نیمه اردیبهشت برگزار می‌شود راه یافتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1175431

مهمترین اخبار ایران و جهان: