نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 17:36

مسکو: جنایات رژیم کی‌یف،مهر تاییدی بر لزوم تداوم عملیات نظامی است

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد که بیانیه‌های افراطی و جنایات رژیم کی‌یف، لزوم تداوم عملیات نظامی در اوکراین را توجیه و تایید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه با اشاره به اظهارات اخیر میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین، تاکید کرد که این اظهارات افراط‌گرایانه و همچنین جنایاتی که رژیم کی‌یف مرتکب می‌شود، ضرورت تداوم عملیات نظامی و حصول تمام اهداف آن را تایید می‌کند.

وزارت خارجه روسیه به تازه‌ترین اظهارات افراطی مقامات اوکراین به ویژه پودولیاک اشاره کرد. مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اخیرا همزمان در توضیح شرایط مرتبط با کلیسای ارتدوکس اوکراین، آشکارا «اعلام کرد که رژیم کی‌یف، هم‌اکنون فرصت منحصربه‌فردی دارد تا به سرعت و بدون درد، جمعیت زیادی از حامیان روسیه را نابود کند.»

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: این لحن و اقدامات جنایت‌کارانه‌ای رژیم کی‌یف بر لزوم تداوم عملیات نظامی تا زمان نازی‌زدایی و خلع سلاح اوکراین و همچنین خنثی‌سازی تمام و کمال تهدیدها علیه امنیت روسیه برخاسته از مرزهای اوکراین، صحه می‌گذارد.

در این بیانیه همچنین یادآوری شده که پودولیاک علاوه بر این، قول داده تا شهروندان شبه‌جزیره کریمه و دونباس را به دلیل تمایل‌شان برای الحاق به روسیه و گره زدن سرنوشت‌شان با این کشور، مجازات خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163431

مهمترین اخبار ایران و جهان: