نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 18:45

نصب سازه ۱۰ مدرسه در شهرستان بهارستان

مراسم خشت گذاری و نصب سازه ۱۵۰ کلاس درس در قالب 10 مدرسه، در شهرستان بهارستان برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با حضور حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، عملیات خشت‌گذاری و آغاز نصب سازه ۱۰ مدرسه با ۱۵۰ کلاس درس در شهرستان بهارستان برگزار شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این مراسم گفت: بعد از دستور رئیس جمهور بلافاصله مکان‌یابی و انعقاد تفاهم‌نامه عملیات احداث ۱۰ مدرسه در شهرستان بهارستان آغاز شد، سپس مراحل طراحی و ساخت سازه‌های مورد نیاز در کارگاه در دستور کار قرار گرفت و طبق برنامه ریزی انجام شده در آستانه عید سعید فطر عملیات رسمی خشت گذاری و نصب سازه این مدارس شروع شد و به امید خدا برای مهرماه سال‌جاری تکمیل و در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

خان‌محمدی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۵ هزار کلاس غیر مستحکم در کشور وجود دارد که بالغ بر ۳۰ هزار کلاس نیاز به تخریب و بازسازی دارد و با اعتبارات فعلی برای بازسازی این تعداد مدارس بالغ بر ۱۰ سال زمان نیاز است.

 وی افزود: با بهره‌گیری از الگوهای جدید ساخت و ساز و دانش فنی مهندسین کشور و با صنعتی‌سازی ساختمان‌ها، عملیات احداث ۱۰ مدرسه در شهرستان بهارستان آغاز شد که با برنامه‌ریزی انجام شده قرار است این مدارس برای مهرماه سال‌جاری تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: امروز این طرح بزرگ مزین به نام شهدای مدافع حرم ، فرهنگی و علمی آغاز شد، برای این کار از جوانان مستعد و خلاق تقاضا کردیم پای کار بیایند و در کار ساخت مدرسه که به عنوان کانون تربیت و پیشرفت محله است ما را یاری دهند. تلاش کرده‌ایم با توان و دانش فنی مهندسین سازمان نوسازی مدارس و قرارگاه خاتم الانبیا سرعت ساخت مدارس را افزایش دهیم.

این مراسم با حضور استاندار تهران، مدیر عامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا و جمعی از مسؤولان استان برگزار شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، 17 دی ماه 1401 در  دیدارهای مردمی و پس از بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان بهارستان، در جلسه شورای اداری شهرستان بهارستان با بیان اینکه ۱۳۰ هزار دانش‌آموز در این منطقه در حال تحصیل هستند که تعداد مدرسه‌ها با این جمعیت تناسب ندارد، تأکید کرد: ساختن حداقل ۱۰ مدرسه با ۱۵۰ کلاس درس، یک ضرورت است و باید فوری انجام شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1163531

مهمترین اخبار ایران و جهان: