نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 12:00

آزادی ۱۶۳۰ زندانی جرائم غیرعمد در لرستان

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: از اواخر سال ۹۸ تا کنون به واسطه فرهنگ گذشتی که به ویژه در قوم لُر می‌توانیم جویای آن باشیم، با گذشت شکات، ۱۶۳۰ نفر از زندانیان زندان‌های استان لرستان آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، عبدالمجید کشوری ظهر امروز در جمع زندانی‌های لرستان اظهار کرد : عباراتی مثل صبر، گذشت و اغماض در آیات مختلفی از قرآن و روایات تکرار شده است.

وی عنوان کرد: گذشت هم ریشه دینی دارد و هم ریشه فرهنگی؛ از اواخر سال ۹۸ تا کنون به واسطه فرهنگ گذشتی که به ویژه در قوم لُر می‌توانیم جویای آن باشیم، با گذشت شکات، ۱۶۳۰ نفر از زندانیان زندان‌های استان لرستان آزاد شده‌اند. البته گذشت فقط مختص به بخشش در زندان نیست و در سطح جامعه مصادیق بسیار زیادی دارد.

مدیرکل زندان‌های لرستان در ادامه افزود: عبارت صبر نیز در قرآن به آن اشاره شده که مصادیق مختلفی دارد. هم در مصیبتها، هم در مسائل و مشکلات و هم در امورات دینی مانند صبر بر گرسنگی و تشنگی در ماه رمضان می‌شود از صبر بهره برد.

کشوری بیان داشت: اغماض و چشم‌پوشی باید در وجود ما تقویت شود تا بوسیله چشم‌پوشی ما از گناه و اشتباه دیگران، مسائل و مشکلات بعدی مانند پرخاشگری و خشونت و... به وجود نیاید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1137531

مهمترین اخبار ایران و جهان: