نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 09:10

ثبت ۲۰۰۰ فعالیت فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: اجرای بیش از ۲۰۰۰ فعالیت فرهنگی متنوع سال گذشته توسط همکاران کتابخانه‌های عمومی این استان به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان که در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های اجراشده در سال گذشته کتابخانه‌های عمومی استان، با اشاره به لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در حل بسیاری از مشکلات اظهار کرد: برای توسعه کتابخوانی باید از همه امکانات و ابزارهای موجود نهایت بهره را برده و در کنار هم از تمامی ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم و در نهایت خدمت بیشتری به جامعه هدف برسانیم.

وی ضمن اشاره به اینکه سال گذشته مردم استان سمنان استقبال خوبی از یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی داشتند، افزود: با همت و تلاش در سراسر استان توانستیم مقام سوم کشور را به لحاظ تعداد و کیفیت آثار از آن خود کنیم از مدیران حاضر در جلسه خواست تا امسال هم در بحث اطلاع‌رسانی و تبلیغات و همچنین برای تأمین جوایز نقدی و غیرنقدی برگزیدگان این دوره نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ کتابخانه سیاری در استان فعالیت ندارد، لزوم تهیه کتابخانه سیار برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به شهروندان استان سمنان را حائز اهمیت دانست و خواستار استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در استان به ویژه دستگاه‌های اجرایی در تأمین خودروی کتابخانه سیار شد.

در این جلسه، اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در خصوص ارائه راهکارها برای توسعه و تقویت کتابخانه‌های عمومی تبادل‌نظر کردند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171331

مهمترین اخبار ایران و جهان: