نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 11:05

اشد مجازات برای یکی از حامیان ترامپ در شورش ششم ژانویه

یکی از افراد بازداشت‌شده در جریان یورش حامیان رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور در ژانویه ۲۰۲۱، با سخت‌ترین و طولانی‌ترین مجازات مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دادگاهی در کنتاکی آمریکا یک مرد ۴۹ ساله را در ارتباط با نقش‌آفرینی در شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ و یورش حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره، به ۱۴ سال حبس محکوم کرد.

این فرد که پیتر شوارتس نام دارد، به حمله به ماموران پلیس با اسپری فلفل و صندلی متهم شده بود. او پیش‌تر به ۱۰ فقره جرم دیگر از جمله چهار فقره حمله و همچنین مقاومت یا ایجاد مانع برای افسران پلیس با استفاده از سلاح خطرناک متهم بود. حامیان ترامپ به تهییج وی و با هدف مخالفت با تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، به ساخمان کنگره یورش بردند.

آمیت مِتا، قاضی این دادگاه در بخشی از اعلام حکم شوارتس، گفت که او «زندانی سیاسی نخواهد بود و علاوه بر این، کسی نیست که با بی‌عدالتی یا یک رژمی خودکامه مقابله کرده باشد.» او همچنین شوارتس را «سربازی علیه دموکراسی» توصیف کرد.

پیش از اعلام محکومیت، دادستانی درخواست بیش از ۲۴ سال حبس را برای وی مطرح کرده بود. او پس از سپری کردن مدت محکومیت، تا سه سال هم تحت نظارت، آزاد خواهد بود.

قاضی مذکور، پیش از این نیز برای توماس وبستر، افسر پلیس نیویورک به اتهام حمله به یکی از ضابطین قضایی خارج از ساختمان کنگره، ۱۰ سال حبس بریده بود. تا قبل از حکم شوارتس، این طولانی‌ترین حکم حبسی بود که برای شورشیان ششم ژانویه در نظر گرفته شده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191431

مهمترین اخبار ایران و جهان: