نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 15:30

تحقق اشتغال در کهگیلویه با ایجاد سد آبریز/ اجازه برداشت آب نداریم

یاسوج_ امام جمعه دهدشت گفت: ایجاد «سد آبریز» اشتغال زایی را برای مردم منطقه به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی وحدانی فر ظهر شنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: مشکل عمده استان، عدم اجازه برداشت آب است.

وحدانی فر به مسئله سد آبریز اشاره کرد و عنوان داشت: آب از شهرستان کهگیلویه رد می‌شود و سیل و مشکلات آن برای شهرستان است، اما حق استفاده از آن را نداریم.

وحدانی فر با بیان اینکه جوانان شهرستان برای کار راهی مناطق جنوبی می‌شوند، عنوان کرد: ۱۳٠ میلیون متر مکعب آب تخصیصی به کهگیلویه می‌تواند زمینه ۳٠ هزار شغل را ایجاد کند.

امام جمعه دهدشت به مشکلات احداث «سد بالیاب» اشاره کرد و گفت: ۱۱ میلیارد متر مکعب تولید آب استان بوده و اگر دو میلیارد مکعب آن را به استان بدهند، استان ما مشکلی نخواهد داشت.

وحدانی فر تصریح کرد: این خیلی نگران کننده است که روستاهای اطراف سد کوثر آب ندارند، اما آب تا ۸٠٠ کیلومتری انتقال داده شده است.

وحدانی فر خواستار همکاری نایب رئیس مجلس برای رفع مشکلات «سد آبریز و بالیاب» شد و عنوان داشت: دیشموک، دشمن زیاری و قلعه رئیسی با ایجاد یک سد کوچک نجات پیدا می‌کنند.

وحدانی فر گفت: آب سدهای مارون و کوثر در استان تولید می‌شود و حق استفاده از این ظرفیت را در کهگیلویه نداریم.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه دهدشت تنها شهری است که مصلای آن ظرفیت برگزاری نماز جمعه را ندارد، گفت: با توجه به وجود زمین، توقع ایجاد یک مصلی را داریم.

وحدانی فر همچنین خواستار پیگیری مشکلات احداثی بیمارستان دهدشت شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192175

مهمترین اخبار ایران و جهان: