نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 12:23

آموزش رانندگی باید کارآموز را در شرایط جوی مختلف ماهر کند

زنجان-رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان گفت: کارآموزان باید در شرایط مختلف جوی آموزش ببیند تا آمادگی مواجهه با خطر را داشته باشند.

سرهنگ مجید باقری، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در کشور ما بحث آموزش در هر مقوله‌ای مظلوم واقع شده و نه تنها در آموزش رانندگی بلکه در حوزه‌هایی مثل فرهنگ شهرنشینی و آپارتمان‌نشینی هم ضعف داریم.

وی یادآور شد: در کشورهای پیشرفته کسی که قصد دارد یک راننده معمولی باشد، رانندگی در هر شرایط جوی مثل هوای آفتابی، برفی، یخی، مه‌آلودو سایر موارد را می‌آموزد تا آمادگی مواجهه با خطرات را داشته باشد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان ادامه داد: کسی که در آزمون رانندگی پذیرفته می‌شود باید با مهارت کامل بتواند در محیط های مختلف رانندگی کند و سرنشینان خودرو در هنگام رانندگی او دچار ترس و اضطراب نشوند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این کلاس‌های ۱۰ ساعته برای تدریس آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی برای کارآموزان برگزار می‌شد، ابراز کرد: در حال حاضر شرکت در این دوره اختیاری شده و برخی از کارآموزان تعهدنامه‌ای امضا می‌کنند که خود کتاب آیین‌نامه را مطالعه کنند.

باقری اختیاری شدن آموزش آیین‌نامه را نادرست خواند و گفت: قبلا کارآموز به شکل تئوری قواعد ابتدایی راهنمایی و رانندگی را یاد می‌گرفت و بعد در عمل آن‌ها را تجربه می‌کرد اما اکنون بدون آگاهی وارد چرخه رانندگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مربیان آموزش دهنده رانندگی نیز در دروه‌های مختلف ارزیابی می‌شوند و مربیانی که ضعف دارند زمینه بازآموزی آن‌ها فراهم می‌شوند تا با مهارت کامل وارد کار شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191631

مهمترین اخبار ایران و جهان: