نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 12:48

خسارت سیلاب به راه های ارتباطی/ نجات 6 نفر توسط نیروهای امدادی در مراوه تپه

فرماندار مراوه تپه: بارش‌های رگباری و وقوع سیل در بخش‌هایی از شهرستان خسارت بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ صبح امروز لقمان قربانی فرماندار مراوه تپه گفت: بارش‌های رگباری و نقطه‌ای دیروز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت سبب طغیان رودخانه در مناطقی از بخش گلیداغ، منطقه یانبلاغ، روستا‌های عرب چنارلی، دهستان چلمی، دهستان سوزش و بخش مرکزی ساری قمیش و جاری شدن سیلاب شد.

وی افزود: بر اثر سیلاب جاده کریم ایشان به روستای عرب قره حاجی در مسیر کلاله به مراوه تپه مسدود شده بود که با تلاش نیرو‌های راهداری موقتا بازگشایی شده است.

فرماندار مراوه تپه گفت: در پی وقوع سیلاب ۶ نفر در یک خودروی پراید گرفتار شده بودند که با تلاش مردم و نیرو‌های امدادی نجات یافتند.

قربانی افزود: این سیلاب به ابنیه، راه‌ها و پل‌ها خسارت وارد کرده، اما هنوز میزان دقیق آن مشخص نشده است.

به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراوه تپه به سبب شدت بارش‌های رگباری و جاری شدن سیلاب برخی ابنیه راه‌های روستایی مراوه‌تپه از جمله در "قپان علیا، یانبلاغ و عرب قاری حاجی" جوابگوی حجم سیلاب نیستند و آب یا سبب تخریب دیواره شنی این ابنیه شده و یا به سمت روستا‌ها جریان دارد.

مرگان افزود: جاری شدن سیلاب همچنین سبب تخریب گوشواره ابنیه جاده مراوه تپه به داشلی برون گنبدکاووس در حوالی روستای "خوجه گلدی" شد که در این بخش هم با تلاش نیرو‌های راهداری و ریختن مصالح به طور موقت، مسیر ایمن‌سازی شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراوه‌تپه ادامه داد: بخشی از لوله‌های هدایت آب در راه‌های روستای عرب قاری حاجی و پالچقلی گوگلان هم براثر سیلاب جابجا شدند.

وی اظهار کرد: برخی روستا‌های مراوه‌تپه یا در محدوده بستر رودخانه‌ها و یا در دو طرف آن ساخته شدند و با بارش‌های رگباری و جاری شدن سیلاب راه دسترسی آن‌ها دچار مشکل می‌شود.

مرگان بابیان اینکه هم اکنون تمامی راه‌های روستایی مراوه تپه باز بوده و تردد در آن‌ها درحال انجام است، افزود: کارشناسان راهداری خسارت دقیق به جاده و ابنیه این شهرستان را تا ظهر امروز برآورد خواهند کرد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1183031

مهمترین اخبار ایران و جهان: