نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 13:09

روستاها برای اجرای طرح‌های بزرگ تولیدی توجیه شوند

فرماندار نهاوند با بیان اینکه تحقق تولید و اشتغال با کارهای بزرگ عملی می‌شود گفت: بعضا در برخی روستاها با اجرای طرح‌ها مخالفت می‌شود که باید نسبت به توجیه آنها اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند ضرغام احمدوند ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه همت همگانی لازمه‌ اجرای طرح‌های بزرگ تولیدی در شهرستان است افزود: بعضا در برخی روستاها با اجرای طرح‌ها مخالفت می‌شود و بیشتر وقت ما برای توجیه مردم صرف می‌شود که این مساله اجرای طرح را زمان‌بر و طولانی می‌کند. 

وی افزود: در این زمینه نیاز به فرهنگسازی عمومی وجود دارد که شوراهای اسلامی و دهیاران باید در این زمینه بسترسازی لازم را انجام دهند.

فرماندار نهاوند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته شوراها گفت: اعضای شوراهای اسلامی برای موفقیت در برنامه‌های خود باید هم‌افزایی و همکاری داشته باشند و از سلایق شخصی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر اعضای شورا در مواردی باعث عقب افتادن کارهای مردم می‌شود گفت: در برخی موارد یک سری مباحث بین اعضای شورای روستا وجود دارد که در اثر اختلاف به وجود می‌آید و همین مساله باعث می‌شود اعتبارات جذب نشوند که ضرر آن متوجه مردم می‌شود. 

احمدوند در خصوص برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی گفت: جلسات شورا لازم است هر ماه به طور منظم برگزار شود.

امام جمعه نهاوند نیز گفت: سال گذشته ۶ جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد که از این بابت انتظار ما برگزاری کامل جلسات به صورت ماهانه است. 

وی با تاکید بر حضور به موقع مسئولان گفت: یکی از آفت‌های جلسات ما بی‌نظمی در حضور مسئولان است که باید این رویه اصلاح شده و در صورت تکرار به نوعی به افراد تذکر داده شود.

امام جمعه نهاوند بر پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای در رابطه با بحث عفاف و حجاب گفت: در این زمینه وظایف هر دستگاه مطابق دستورالعمل مشخص است که باید مطابق آن عمل کرده و به صورت سلیقه‌ای عمل نکنند زیرا ممکن است نتیجه دلخواه به دست نیاید.

در این جلسه مواردی در خصوص برخورد با افراد یا اصنافی که از طریق فضای مجازی اقدام به تبلیغات غیر متعارف و نشر تصاویر و مطالب مجرمانه که مصداق اعمال منافی عفت است از سوی دادستانی مطرح شد و از اداره صمت خواسته شد لیست افراد همراه با مستندات لازم را اعلام کنند تا مطابق با قانون با آنان برخورد شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1183075

مهمترین اخبار ایران و جهان: