نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 11:53

رزمایش کمک مومنانه سپاه استان تهران در حرم امام(ره)/ 70 هزار بسته معیشتی توزیع شد

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از توزیع 70 هزار بسته معیشتی در هجدهمین مرحله رزمایش کمک مومنانه در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران صبح امروز در حاشیه برگزاری رزمایش کمک مومنانه در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز هجدهمین مرحله کمک مومنانه سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) با توزیع 70 هزار بسته معیشتی برگزار می‌شود که ارزش هر بسته یک میلیون 200 هزار تومان است.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز بیش از 2 میلیون و 340 هزار بسته کمک مومانه به همت خیران و قرارگاه های محرومیت زدایی تهیه و توسط سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) در میان خانواده‌های نیازمند شهرستان‌های استان تهران توزیع شده است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران افزود: به هر میزانی که بسته به شهرستان‌ها ارسال شود، با خیران توافق کردیم که آنها نیز به همین میزان بسته در شهرستان خود توزیع کنند و لذا در کل 140 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

سردار ذوالقدر درخصوص توزیع بسته‌ها بیان کرد: در مراحل مختلف، نوع توزیع متفاوت بود در ابتدای کرونا برای کسانی که شغل خود را از دست داده بودند توزیع می‌کردیم و در ادامه توسط هیات امنای مساجد، ائمه جماعت، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و پایگاه‌های بسیج در اختیار نیازمندان قرار می‌گرفت و بخش دانش آموزی هم توسط معلمان و مدیران انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، اشتغالزایی برای سرپرست خانواده‌ها نیز در نظر گرفتیم و برای این منظور بخش‌های مختلف کارگاه‌ها را پیش بینی و همچنین پرداخت وام برای ایجاد اشتغال را انجام دادیم.

جهاد آبرسانی در روستاها

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در ادامه به دیگر اقدامات محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: برای مقابله با بحران آب در منطقه و در راستای جهاد آبرسانی، با شرکت آب و فاضلاب تهران بزرگ و غرب و شرق قراردادهایی بستیم و برای احداث 23 حلقه چاه تامین آب تعهد کردیم که تا کنون 9 حلقه چاه احداث شده است.

سردار ذوالقدر اضافه کرد: 4 منبع آب زمینی روستایی تعهد کردیم که دو مورد انجام شده، 7 کیلومتر آسفالت جاده‌های بین روستایی را تعهد داشتیم که انجام شده و از 2 هزار کیلومتر ترمیم لوله گذاری آب روستایی نیز بخش بزرگی انجام شده است.

وی در پایان عنوان کرد: خانه سازی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز از دیگر اولویت‌های سپاه است که در این راستا برای نوسازی بافت فرسوده روستایی طی تفاهم با مسکن و شهرسازی اقدام کرده‌ایم.

پایان پیام/67062

منبع: فارس
شناسه خبر: 1159375