نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 12:38

میانگین نرخ باسوادی در لرستان ۹۴.۶ درصد است

خرم‌آباد- معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: میانگین نرخ باسوادی در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال لرستان، ۹۴.۶ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور بازگیر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به منظور تحقق عدالت آموزشی و کاهش اختلاف سواد بین مناطق شهری و روستایی کشور، اختصاص حدود ۵۵ درصد از فعالیت‌های نهضت سوادآموزی به مناطق روستایی در ۴۰ سال گذشته، موجب شده شاخص سواد در مناطق محروم کشور بهبود پیدا کند.

وی گفت: در این راستا طبق سرشماری‌های انجام شده، بین سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۹۵ میزان باسوادی مناطق شهری از ۶۵.۴ درصد در سال ۱۳۵۵ به ۹۰.۸ درصد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش لرستان، افزود: در همین زمان نرخ باسوادی مناطق روستایی از ۳۰.۵ درصد به ۷۸.۵ درصد رسیده است.

بازگیر، بیان داشت: با این اوصاف میزان افزایش باسوادی در مناطق روستایی با شتاب بیشتری صورت گرفته است و تفاوت درصد با سوادی در بین مناطق شهری و روستایی از ۳۴.۹ درصد سال ۱۳۵۵ به حدود ۱۲.۳ درصد در سال ۱۳۹۵ کاهش یافته است و این رقم در برآورد سال ۱۴۰۰ به ۱۱ درصد رسیده است.

وی گفت: میانگین نرخ باسوادی کشور در جمعیت ۱۰ سال و بالاتر ۹۰.۸ درصد و در استان لرستان ۸۶.۱۹ درصد است.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه میانگین نرخ باسوادی کشور در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۶.۷ درصد و در استان لرستان ۹۴.۶ درصد است.

بازگیر، افزود: جامعه هدف نهضت سوادآموزی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1124775

مهمترین اخبار ایران و جهان: