نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 16:54

استاد مطهری شهید جهاد تبیین است

قزوین- امام جمعه الوند گفت: استاد مطهری میدان‌داری جهاد تبیین را رسالت اول خود قرار داده بود و در حقیقت او را باید شهید جهاد تبیین بدانیم و بنامیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مسعود مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند با تاکید بر رعایت تقوا در جامعه اظهار کرد: حیا یکی از اموری است که مراعات آن به امنیت و آرامش جامعه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که محل بروز و تجلی حیا و یا بی‌حیایی است، کلام و گفتار انسان است، افزود: حیا در سخن این است که انسان از بیان بعضی کلمات و یا عباراتی که ممکن است شخصیت کسی خدشه دار شود خجالت بکشد.

امام جمعه الوند با بیان اینکه هشتم شوال، سالروز غم‌انگیز تخریب حرم شریف ائمه بقیع (ع) به‌دست وهابیت است، ادامه داد: در این روز، تفکر ارتجاعی وهابی‌گری به بهانه برداشت غلط از دین، مضجع شریف و حرم نورانی ائمه بقیع (ع) و صحابه بزرگوار را ویران کردند و به خیال خود، سنت پیامبر (ص) را احیا کردند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم عنوان کرد: شهید استاد مطهری که در بیان امام و رهبری، مغز متفکر نامیده شده است، میدان‌داری جهاد تبیین را رسالت اول خود قرار داده بود و در حقیقت او را باید شهید جهاد تبیین بدانیم و بنامیم.

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه نقش معلم به‌عنوان الگوی اخلاق در امر آموزش مطرح شده و جایگاه ویژه‌ای دارد اضافه کرد: این مهم تا جایی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صراحت از صلاحیت و شایستگی‌های معلمی هم صحبت به میان آمده است.

امام جمعه الوند با اشاره به روز کارگر، تاکید کرد: کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و نقش مؤثری در پیروزی و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و دارند و هم‌چنین امروز محور تحقق اقتصاد مقاومتی و ساختن کشوری مستقل و قدرتمند و ایجاد امنیت اقتصادی و تولید هستند.

وی در پایان یادآور شد: در روز حماسه بی‌نظیر عید سعید فطر و حضور معنادار مردم، رهبر معظم انقلاب با تأکید بر راهبرد اتحاد و همدلی بین قوای نظام و پرهیز از حاشیه‌ها و تقویت اراده ملی در حل مشکلات کشور و بازگویی راهبرد مهم تمرکز بر تقویت جبهه مقاومت در داخل فلسطین توصیه‌های مهمی به مردم و مسئولان داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1174075

مهمترین اخبار ایران و جهان: