نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 23:58

بیش از ۹۳ هزار امدادخواهی از اورژانس ۱۱۵ اصفهان ثبت شد

اصفهان-رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان از برقراری بیش از ۹۳ هزار تماس امدادخواهی با اورژانس ۱۱۵ و انجام بیش از ۱۶ هزار ماموریت فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان خبر داد.

فرهاد حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در طرح امداد سلامت نوروزی امسال، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان ۱۴ فروردین ۱۴۰۲، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان به ۱۶ هزار و ۹۵ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها ۱۱ هزار و ۹۶۹ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی و ۴ هزار و ۱۲۶ مورد حوادث ترافیکی بود.

وی با بیان اینکه تعداد مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین سال جاری ۹۳ هزار و ۶۸۴ تماس امداد خواهی با شماره ۱۱۵ استان برقرار شد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد امدادرسانی واحد امدادی اورژانس موتوری تصریح کرد: در طرح امداد سلامت نوروزی واحد امدادی اورژانس موتوری استان اصفهان به بیش از ۱۴۹ مأموریت اعزام و به بیماران و مصدومان امدادرسانی کرده است.

وی افزود: در این طرح دو واحد امدادی موتوریِ اورژانس در مرکز شهر اصفهان و یک واحد امدادیِ موتوری در شهرستان شهرضا مستقر و مشغول امدادرسانی بودند.

حیدری به استقرار اتوبوس آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان برای پوشش امداد سلامت سفرهای نوروزی اظهار کرد: از آغاز طرح امداد سلامت نوروزی ۱۴۰۲ اتوبوس آمبولانس اورژانس استان اصفهان در محل سه راهی جندق مستقر شد و به مسافران نوروزی امدادرسانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح امداد سلامت نوروزی ۲۲۹ هزار و ۱۲۴ نفر به بخش اورژانس بیمارستان‌های سطح استان مراجعه کردند و ۴۹ هزار و ۸۷۳ نفر در بخش اورژانس بیمارستان‌ها بستری شدند.

دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به انجام ۵۰ هزار و ۷۵۲ بازرسی نظارتی در استان اظهار داشت: در طرح امداد نوروزی ۴۶۶ بازدید از پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ استان، ۳۸ بازدید نظارتی توسط معاونت درمان از مراکز درمانی، ۴۹ هزار ۱۱۹ بازرسی میدانی توسط معاونت بهداشتی و یک هزار و ۱۲۹ بازرسی میدانی توسط معاونت غذا و دارو انجام شده است.

وی ضمن قدردانی از تمامی تلاشگران در طرح امداد سلامت نوروزی یادآور شد: در طرح امداد نوروزی ۱۶۱ پایگاه فوریت‌های پزشکی و ۱۸ ایستگاه سلامت نوروزی به شهروندان و مسافران نوروزی خدمت رسانی کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130431

مهمترین اخبار ایران و جهان: