نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 12:10

آمریکا تلاش می‌کند خود را کبوتر صلح یمن نشان دهد

وزیر خارجه دولت وابسته به انصارالله یمن از آمریکا خواست برای اثبات ادعاهای صلح‌دوستانه خود در یمن اقدامات عملی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله این کشور، تاکید کرد: اگر آمریکا واقعاً به دنبال تحقق صلح در یمن است باید این ادعا را با اتخاد گام‌های محسوس ثابت کند.

وی افزود: کشورهایی که مدعی تحقق صلح در یمن هستند باید حسن نیت خود را از طریق محکوم کردن تجاوز نظامی به این کشور نشان دهند.

شرف بیان کرد: این کشورها باید محاصره یمن برای نهمین سال پیاپی را محکوم و روند ارسال تجهیزات نظامی به کشورهای متجاوز را متوقف کنند.

وی اضافه کرد: آنها باید به کشورهای متجاوز برای توقف حمله به یمن فشار آورده تا در پرونده اوضاع انسانی این کشور و بازگشایی فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده پیشرفت حاصل شود.

شرف تصریح کرد: سخنان اخیر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تاکید وی در خصوص تحقق صلح پایدار در یمن با اقدامات عملی این کشور مغایرت دارد چراکه آمریکا از کشورهای متجاوز حمایت می‌کند. این کشورها خبر آغاز تجاوز خود را در مارس ۲۰۱۵ از واشنگتن اعلام کردند.

وی گفت: مقامات آمریکایی از طریق مطرح کردن این سخنان به دنبال شانه‌خالی‌کردن از مسئولیت‌های خود در قبال تجاوز به یمن و وقوع بزرگترین بحران انسانی در تاریخ معاصر و معرفی کردن خود به عنوان کبوتر صلح هستند.

شرف اضافه کرد: صنعاء آماده است از ملت یمن با تمام راه‌های قانونی دفاع کرده و خواسته‌های آنها را محقق کند.

بایدن روز یکشنبه گذشته بر تمایل خود بر تداوم همکاری با تمام شرکای آمریکا در منطقه برای پایان دادن به جنگ یمن تاکید کرده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1128975

مهمترین اخبار ایران و جهان: