نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 11:37

گبرلو: «جیران» سریال ضعیفی بود و متن پرکشش و جذابی نداشت‌

مجری سابق برنامه سینمایی «هفت» گفت: نه ‌تنها فیلمنامه ساختار محکمی نداشت، بلکه خرده پیرنگ‌ها هم خیلی سریع تعریف می‌شد که مخاطب نمی‌توانست تامل کند. از طرفی، ضعف شخصیت‌پردازی به ما اجازه نمی‌داد به داستان نزدیک شویم.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، محمود گبرلو، مجری سابق برنامه سینمایی «هفت» و منتقد سینما در برنامه «سینماچی» رادیو جوان درباره سریال «جیران» گفت: ما از روی شناختی که از حسن فتحی داریم، رویمان نمی‌شود درباره این سریال صحبت کنیم. چراکه «جیران» سریال ضعیفی بود و متن پرکشش و جذابی نداشت‌. ضعف اصلی سریال این بود که نمی‌توانستیم بپذیریم که مثلث عاشقانه آن تکمیل شده است.

گبرلو با فرض اینکه «جیران» از سریال «شهرزاد» الهام گرفته است، افزود: نه ‌تنها فیلمنامه ساختار محکمی نداشت، بلکه خرده پیرنگ‌ها هم خیلی سریع تعریف می‌شد که مخاطب نمی‌توانست تامل کند. از طرفی، ضعف شخصیت‌پردازی به ما اجازه نمی‌داد به داستان نزدیک شویم.


محمود گبرلو

مجری سابق برنامه سینمایی «هفت» با بیان اینکه ما و شاید تماشاگران به احترام حسن فتحی و «شهرزاد» با «جیران» همراه بودیم، بیان کرد: این دنبال کردن دلیل بر لذت‌ بخش بودن نمی‌شود. این سریال بخاطر حاشیه‌هایش دنبال می‌شد. چراکه همیشه روایات تاریخی و مثلث عاشقانه برای مخاطب و نسل جوان جذاب است.

وی درباره بازی‌های بازیگران توضیح داد: از بازی بهرام رادان در نقش ناصرالدین شاه خیلی لذت بردم و بعد از بهرام رادان عاشق بازی مریلا زارعی بودم. ایشان با بازی‌های زیر پوستی که داشت، شاهکار بود‌ و خیلی زیبا توانست شخصیت مهد علیا را به ما نشان دهد.

این منتقد سینما درباره بازی امیرحسین فتحی گفت: او برای آن شخصیت ساخته نشده بود. امیرحسین فتحی خیلی زمان دارد تا به بازیگر حرفه‌ای تبدیل شود و بتواند در کنار بازیگران شاخصی همچون پریناز ایزدیار و بهرام رادان بازی کند. ضعف اصلی سریال این بود که نمی‌توانستیم بپذیریم که مثلث عاشقانه سریال تکمیل شده است.

گبرلو درباره بازی پریناز ایزدیار خاطرنشان کرد: باتوجه به بازی‌های درخشانی که خانم ایزدیار داشته، در این نقش معمولی ظاهر شده است. البته اشکال در او نیست، اشکال در کارگردانی و فیلمنامه سریال است.

پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1150675

مهمترین اخبار ایران و جهان: