نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 13:10

ضرورت پیشگامی در زمینه ازدواج و فرزند آوری

همدان-مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان تاکید کرد: باید در زمینه ازدواج و فرزندآوری پیش‌گام باشیم.

فاطمه ستاری نوید در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بر اساس قانون جمعیت می‌توان در بخش‌های مختلف پشتوانه و تسهیلات به مادران و خانواده‌ها ارائه کرد، اظهار کرد: امروز ما در برابر جامعه و نسل آینده مسئول هستیم و به همین دلیل باید در زمینه ازدواج و فرزندآوری پیش‌گام باشیم.

وی افزود: با کمک همه مردم، خیران و پشتیبانی دولت در زمینه اقتصاد و قانون، شاهد رشد کمی و کیفی جمعیت باشیم و در حمایت از مادران، فرزندآوری و تحکیم خانواده گام کوچکی را برداریم.

وی یکی از مؤلفه‌های مهم در قدرت کشور را جوانی جمعیت عنوان کرد و افزود: عامل و مؤلفه اصلی قدرت کشور ما در مسئله‌ای نهاده شده که متأسفانه در دوره‌ای دچار کم‌توجهی شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان، تصریح کرد: میزان منابع، مساحت کشور، توانمندی‌های علمی و اقتصادی همه از مؤلفه‌های تأثیرگذار در قدرت کشورهاست اما مادامی که جمعیت جوان و نیروی انسانی کارآمدی برای بهره‌برداری از این مؤلفه‌ها وجود نداشته باشد عملاً قدرت کشور روبه‌زوال خواهد رفت.

وی با بیان اینکه تنها جمعیت جوان کشور است که می‌تواند از علم برای بهبود اقتصاد و از منابع برای رفاه مردم استفاده کند، اظهار کرد: سرمایه عظیم انسانی با در نظر گرفتن کمیت و کیفیت می‌تواند مانع ضررهای مهم آینده هر کشور شود.

ستاری نوید با تأکید بر نقش زنان در جوانی جمعیت و رشد جمعیت، گفت: نقش زنان و اهمیت بانوان برای نهادینه‌کردن ضرورت تشکیل خانواده و پایداری خانواده بسیار تأثیرگذار و مهم است.

وی با اشاره به اینکه اگرچه شرایط اقتصادی در فرزندآوری مؤثر است؛ اما نباید از تأثیر عوامل دیگر غافل شد، اظهار کرد: احیای فرهنگ ایثار، فرهنگ حیات‌بخشی، فرهنگ بقا و علاقه به ادامه نسل می‌تواند از عواملی باشد که خانواده را به فرزندآوری تشویق کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان، ادامه داد: افزایش فردگرایی، منفعت‌اندیشی، رفاه‌طلبی و دوری از مواجهه با شرایط سخت و مشکلات از دیگر عوامل کاهش فرزندآوری در کشور است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1142731

مهمترین اخبار ایران و جهان: