نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 14:54

عون: کسی که پول داده تا در سوریه جنگ شود، باید سوریه را بازسازی کند

رئیس‌جمهور سابق لبنان با اشاره به اینکه بیروت با همکاری‌ سوری‌ها، 500 هزار پناهجوی سوری را به کشورشان بازگردانده، گفت کسی که پول داده تا در سوریه جنگ شود، باید این کشور را بازسازی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور سابق لبنان، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در جریان سفر به منطقه «جزین» خبر داد که بیروت با هماهنگی سوری‌ها، ۵۰۰ هزار پناهجوی سوری را به کشورشان بازگردانده است.

بنابر گزارش رادیو «نور» و شبکه «المیادین»، رئیس‌جمهور سابق لبنان گفت: «می‌خواهند آوارگان سوری را در مردم لبنان ادغام کنند که این کار خطرناکی است. پناهجویان امنیتی سوریه، آورگان سیاسی نیستند.»

میشل عون اضافه کرد: «پس از تفاهم با سوری‌ها، ۵۰۰ هزار آواره را به کشورشان بازگرداندیم. می‌دانیم که چه کسی باعث ورود آوارگان به لبنان شده است. برخی کشورها در پشت این اقدام قرار دارند. ما درباره خطر این کار هشدار داده بودیم؛ اما دولت‌های وقت به اندازه کافی هوشیار نبودند.»

عون همچنین اشاره کرد: «سازمان ملل که برای ماندن آوارگان در لبنان هزینه می‌کند، چرا برای بازگشت آن‌ها به سوریه کمک نمی‌کند؟ حواستان به طرح اروپا برای اسکان آوارگان در لبنان باشید.»

رئیس‌‌جمهور سابق لبنان همچنین گفت: «کسی که سوریه را ویران کرده و پول داده تا جنگ در آنجا جریان داشته باشد، باید سوریه را بسازد.»

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1178331

مهمترین اخبار ایران و جهان: