نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 20:58

سال زراعی سختی در پیش داریم/ رشد تولید محور کار کشاورزی قرار گیرد

رودبار - استاندار گیلان با بیان اینکه سال زراعی سختی در پیش داریم، گفت: هماهنگی و همراهی مدیران و مردم، راه برون رفت از بحران تنش آب کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی گیلان در سد سفیدرود، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت آب بندان ها و آب‌های سطحی در پیشبرد امور زراعی مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه سال زراعی سختی در پیش داریم، افزود: با توجه به میزان آب موجود در پشت سد و شرایط اقلیمی انتظار می‌رود سال بسیار سختی در بخش کشاورزی پیش رو داشته باشیم.

استاندار گیلان با تاکید بر همدلی و همراهی بین دستگاهی و مردم در مدیریت منابع آبی، بیان کرد: هماهنگی و همراهی مدیران و مردم راه برون رفت از بحران تنش آب کشاورزی است.

عباسی با اشاره به اینکه سال گذشته تجربه خوبی در مدیریت منابع آبی در حوزه کشاورزی داشتیم، گفت: با پوشش نقاط ضعف سال‌های گذشته می‌توان سال زراعی جدید را مدیریت کرد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان سختی‌ها را به دوش بگیرند تا کشاورزان کم‌ترین آسیب را ببینند، افزود: مدیران فضای جهادی و انقلابی را در محیط کار خود ایجاد کنند چرا که در شرایط بحران کار تا ساعت اداری دیگر معنا ندارد.

استاندار گیلان با تاکید بر آموزش و ترویج کشاورزان، بیان کرد: با مدیریت و برنامه ریزی که صورت گرفت ۶۰ درصد مزارع کشاورزی شخم اولیه و خزانه گیری، بدون استفاده از آب سد سفیدرود انجام شد.

حسن اعتماد مردم موجب گره گشایی در کارها می‌شود

عباسی با بیان اینکه حسن اعتماد مردم موجب گره گشایی در کارها می‌شود، گفت: برای مدیریت منابع آبی و افزایش بهره وری، رعایت تقویم زراعی مورد تاکید است.

وی، آموزش و ترویج میدانی در بخش کشاورزی را بسیار مهم برشمرد و افزود: از هر تریبونی برای آگاهی بخشی مردم در راستای مدیریت مصرف آب و لزوم تقویم زراعی، استفاده کنید.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه رشد تولید، محور کار کشاورزی قرار گیرد، گفت: تعمیر پمپاژها، برق رسانی و سوخت رسانی به برپایی ها، حفر چاه و همچنین بیمه مزارع مورد توجه قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان باید تأمین شود، اضافه کرد: الگوی کشت در توزیع و استفاده کود شیمیایی در مزارع مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان از پشتوانه حمایتی دولت برخوردار می‌شوند، افزود: برای تجهیز ماشین آلات و دستگاه‌های کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه کشاورزان را از پشتوانه حمایتی مسئولان امیدوار کنید، گفت: ایجاد امید و انگیز در بین کشاورزان و شالیکاران منجر به افزایش بهره وری و رشد تولید می‌شود.

عباسی با تاکید بر اینکه مراقبت در مصرف آب شرب در اولویت قرار گیرد، اضافه کرد: در امر مدیریت مصرف آب شرب، په پرمصرف‌ها تذکر دهید و سپس جریمه کنید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1178831

مهمترین اخبار ایران و جهان: