نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 11:12

۷ هزار و ۴۰۰ نفر در اقامتگاه‌های شهرستان قاین اسکان داشتند

بیرجند- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری قاین از اقامت هفت هزار و ۴۰۰ نفر در اقامتگاه‌های رسمی و غیر رسمی قاین طی ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید عباس زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پذیرایی از مسافران نوروزی بیان کرد: در حال حاضر سه اقامت گاه و یک مهمان پذیر در شهرستان قاینات، زائرسراها، بقاع متبرکه و مدارس آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع با استفاده از ظرفیت‌های موجود در قاین، شرایط اسکان برای هزار مسافر نوروزی فراهم شده است، افزود: از ۱۷ اسفند سال گذشته تاکنون، هفت هزار و ۴۰۰ نفر در اقامتگاه‌های رسمی و غیر رسمی قاین اقامت کردند.

عباس زاده اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌های موقت صنایع دستی، سیاه چادر و تولیدات لبنی محلی، برگزاری جشن‌ها، موسیقی سنتی و محلی، نمایش‌های خیابانی از جمله فعالیت‌های پیش بینی شده برای پذیرایی از مهمانان نوروزی در ایام نوروز است.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری قاین بیان کرد: اولین اثر ثبت شده در استان خراسان جنوبی، مسجد جامع شهر قاین است.
وی ادامه داد: همچنین آرامگاه بوذرجمهر قاینی، قلعه کوه قاین و چهار موزه مردم شناسی، آرامگاه ابوالمفاخر، قلعه و مسجد آرین شهر، مسجد جامع و آب انبار خضری دشت بیاض، موزه مردم شناسی و مسجد روستای گریمنج و درختان کهنسال دشت بیاض، چشمه اکبری، بادامک، پیرمردان شاه از دیگر آثار تاریخی شهرستان قائنات است.

عباس زاده بیان کرد: اماکن گردشگری پارک جنگلی قهستان، دشت اسفدن، روستای گردشگری زول، بیهود، کره، باراز، بیناباج، کارشک، ورزگ، شاسکوه، آب ترش و کمپ گردشگری خضری دشت بیاض آماده پذیرایی از مهمانان و مسافرین نوروزی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1120531

مهمترین اخبار ایران و جهان: