نیوز سیتی!
01 دی 1402 - 13:24

پاسخ شورای نگهبان به رد صلاحیت یک نامزد مطرح انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد

شورای نگهبان به رد صلاحیت یک کاندیدای مطرح در کهگیلویه و بویراحمد که این روزها در استان شنیده می‌شود پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ چند روزی هست که شایعاتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد دست به دست می‌شود مبنی بر اینکه یکی از نامزدهای انتخاباتی مشهور که شاید در میان نمایندگان مجلس نیز باشد رد صلاحیت شده است.

در همین خصوص گفت‌وگویی کوتاه با دکتر سید مهدی جوکار رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد انجام دادیم تا در خصوص این موضوع نظر وی را جویا شویم.

وی گفت: خبر قطعی تایید صلاحیت‌ها روز ۱۵ دی ماه به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود و مردم به شایعات هیچگونه توجهی نکنند این‌ها همه شایعه است که چه کسی تایید و یا چه کسی رد شده است.

این مسوول افزود: هنوز هیچگونه تصمیمی در خصوص هیچ کدام از داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی گرفته نشده و علی الخصوص در مورد داوطلبین مشهور هم هیچ گونه تصمیمی گرفته نشده است و فعلاً هم ما و هم هیئت مرکزی نظارت دنبال بررسی سوابق و تحلیل خبرها و گزارشات و اقدامات و مشغول مصاحبه گرفتن‌ها و رفع ابهام‌ها هستیم.

وی با تاکید دوباره بر این نکته که هنوز هیچ گونه نظر قطعی در خصوص هیچ فردی داده نشده است در پاسخ به این سوال که شورای نگهبان چه نوع برخوردی با افرادی خواهد داشت که چنین شایعاتی را در سطح جامعه به خورد مردم می دهند و باعث التهاب می‌شوند گفت: بی‌شک چنین افرادی را برای برخورد به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.

حوکار در خصوص درج چنین اخباری در رسانه‌ها هم گفت: اگر رسانه‌ها تحلیل انتخاباتی داشته باشند هیچ مشکلی وجود ندارد اما اینکه به صورت قطعی اعلام تایید یا رد صلاحیت کسی را کنند قطعاً تخلف است و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612336

مهمترین اخبار ایران و جهان: