نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 10:16

یادواره شهید عارف کایدخورده در آبادان برگزار می‌شود

نخستین یادواره شهید عارف کایدخورده از شهدای مدافع حرم استان خوزستان با حضور اقشار مختلف مردم در آبادان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، نخستین یادواره شهید عارف کایدخورده از شهدای مدافع حرم استان خوزستان با حضور اقشار مختلف مردم در آبادان برگزار می‌شود.

این یادواره روز یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1402 همزمان با سالروز ولادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) از ساعت 19 آغاز می‌شود که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این برنامه شرکت می‌کنند.

نخستین یادواره شهید مدافع حرم عارف کایدخورده در مسجد باب الحوائج(ع) آبادان واقع در بوارده شمالی برگزار می‌شود که جوانان و نوجوانان خوزستانی در این برنامه حضور می‌یابند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام می‌کنند.

شهید عارف کایدخورده از شهدای مدافع حرم استان خوزستان در روز  24 مرداد ماه سال 1371 دیده به جهان گشود که پس از هجوم تکفیری‌ها به کشورهای اسلامی در سال 1393 برای نخستین بار به سوریه رفت.

پس از چند بار اعزام به سوریه سرانجام در روز شنبه 27 آبان‌ماه سال 1396 در آسنانه سالروز شهادت مظلومانه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در مقابله با تروریست‌های تکفیری در شهر آلبوکمال استان دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

پس از انتقال به ایران، آیین تشییع پیکر پاک شهید عارف کایدخورده روز پنج‌شنبه دوم آذرماه همزمان با هفته بسیج انجام شد و مردم پایتخت مقاومت ایران فرزند دلیر خود را بدرقه کردند.

این برنامه از کنار مزار شهدای گمنام دزفول واقع در امامزاده رودبند آغاز شد و تا گلزار شهدای شهیدآباد دزفول ادامه داشت، پس از قرائت تلقین و وداع باشکوه مردم خوزستان در کنار دیگر شهیدان شهر دزفول آرام گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577236

مهمترین اخبار ایران و جهان: