نیوز سیتی!
26 آذر 1402 - 14:27

تعیین تکلیف دو هزار میلیارد ریال اموال قاچاق و متروکه در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان از تعیین تکلیف ۲ هزار میلیارد ریال اموال قاچاق و متروکه استان و برگشت آن‌ها به بیت‌المال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دادگستری خوزستان، علی دهقانی با اشاره به تعیین تکلیف دو هزار میلیارد ریال اموال قاچاق و متروکه خوزستان و برگشت آن‌ها به بیت المال، اظهار کرد: از این میزان یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، از طریق مزایده و حراج کالا‌های قاچاق و متروکه و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از محل برگشت کالا به صاحبان آن‌ها، تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه بخشی از این کالا‌ها به سرعت فاسد می‌شوند، افزود: باید علاوه بر نگهداری صحیح از آن‌ها، در رسیدگی به پرونده این کالا‌ها و صدور رای تسریع کرد.

دهقانی ادامه داد: در این مدت ۱۲۸ فقره پرونده به دلیل غیرقابل مصرف بودن وبه منظور حفظ سلامت مصرف کننده، از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر تسریع تعیین تکلیف اموال توقیف شده در گمرکات و بنادر خوزستان، اضافه کرد: اموال ۱۳۰ فقره پرونده از گمرکات خرمشهر، آبادان و بندر امام خمینی نیز در حال قیمت‌گذاری است که به زودی در فرآیند مزایده و فروش قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی کالا‌ها و تعیین تکلیف اموال تملیکی، می‌گوید: اموال ۲۴ فقره پرونده از گمرک آبادان و کالای ۱۴ فقره پرونده از گمرک خرمشهر به انبار‌های سازمان انتقال یافت.

دهقانی اضافه کرد: اموال ۱۰ فقره پرونده از گمرک آبادان و ۴۰ فقره پرونده از گمرک خرمشهر نیز در حال آماده‌سازی و انجام تشریفات گمرکی برای انتقال به انبار‌های اداره اموال تملیکی استان است.

وی افزود: این اموال تا صدور نتیجه رای دادگاه و پس از آن به عنوان امانت صاحبان کالا و بیت‌المال در انبار‌ها نگهداری می‌شوند و بر اساس قانون، حفظ و نگهداری صحیح از آن‌ها به عنوان یک تکلیف، به عهده سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607336

مهمترین اخبار ایران و جهان: