نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 08:01

فروش ملک بقعه شاهزاده حسین(ع) به بانک ملی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از فروش ملک بقعه شاهزاده حسین(ع) به بانک ملی خبر داد و گفت: مقرر شد زمین این بانک که متعلق به شاهزاده حسین(ع) بوده و قبل از انقلاب غیر قانونی تصرف شده، به قیمت روز به بانک فروخته و هزینه آن صرف توسعه امامزاده شود.

حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به تصمیم فروش ملک بقعه شاهزاده حسین(ع) به بانک ملی اظهار کرد: طی جلسه‌ای با حضور مسؤولان استان و بانک ملی، چون تخریب بانک امکانپذیر نبود، مقرر شد زمین بانک ملی دور میدان امام(ره) که متعلق به بقعه شاهزاده حسین(ع) بوده و قبل از انقلاب غیر قانونی تصرف شده، به قیمت روز به بانک فروخته شود و به جای آن ملکی خریداری و توسعه این بقعه مذهبی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه این تصمیم چند ماه پیش گرفته شده و زمان‌بر شدن آن به خاطر اخذ مجوزهایی از سازمان اوقاف و مدیرعامل بانک ملی بوده است گفت: در حال حاضر تصمیم بر این بوده بانک بدون هیچ تغییری باقی بماند و توسعه بقعه به نحو دیگری انجام گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان بیان کرد: به دلیل اینکه ساختمان بانک ملی در میدان امام(ره) ثبت ملی شده عملا تخریب آن امکانپذیر نیست و سازمان میراث فرهنگی اجازه تغییر در آن را هم نمی‌دهد چراکه ممکن است روی ثبت منظر تاریخی هگمتانه تا همدان تأثیر داشته باشد.

وی با بیان اینکه با این شرایط فروش بانک برای توسعه بقعه شاهزاده حسین(ع) قابلیت اجرایی بیشتری دارد یادآور شد: یک هیأت کارشناسی باید تعیین تکلیف کند زمین به چه قیمت به بانک فروخته شود و بانک نیز مبلغ مورد نظر را پرداخت کند تا طرح توسعه بقعه آغاز شود.

حاجی‌زین‌العابدینی با بیان اینکه در هیأت کارشناسی، اوقاف کارشناس خود را انتخاب کرده و بانک نیز در حال انتخاب است افزود: هیأت کارشناسی سه نفره متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری هستند که در آن نماینده بقعه و نماینده بانک حضور دارند و باید ملک را قیمت‌گذاری و ارزش آن را به بانک مبنی بر پرداخت مبلغ اعلام کنند.

پایان پیام/ ۸۹۰۲۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607736

مهمترین اخبار ایران و جهان: