نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 09:05

13 درصد از استان فارس هنوز گاز رسانی نشده است

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس گفت: هم اکنون حدود ۸۷ درصد از روستاها و شهرستان های استان فارس از نعمت گاز برخوردار اند و تلاش شده تا تمامی روستاها و شهرستان های استان از نعمت گاز بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، توزیع گاز در فصول سرد سال  و همچنین گسترش شبکه گاز رسانی به ویژه در مناطق روستایی از دغدغه ها و مطالبات اصلی  مردم بوده است‌‌.

علی اکبر میدانشاهی در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: توزیع گسترده شبکه گاز رسانی به هم استانی ها از الویت های اولیه دولت است و تلاش ما هم بر این است تا تمام هم استانی های مشمول دریافت گاز از این نعمت برخوردار شوند.

او گفت: از ۱۲۴ شهرستان استان فارس ۱۲۱ شهر از گاز برخوردار هستند، همچنین از  دو هزار و 508 روستای استان تعداد دو هزار و 440 روستا در چرخه توزیع گاز قرار دارند.

میدانشاهی گفت: با توجه به افزایش جمعیت کلانشهر شیراز و گسترش حومه های آن باید گفت که تمامی روستا های پیرامونی شیراز که مشمول دریافت گاز هستند از این نعمت برخوردارند.

او ادامه داد: همچنین پروژه گاز رسانی به ۱۰ روستا  واقع در دهستان کوهمره سرخی در بخش ارژن در دست اجرا است ، تا هر چه سریعتر هم استانی های ساکن در این بخش نیز از نعمت گاز برخوردار شوند

وی گفت: رعایت نکات ایمنی  و همچنین بهینه سازی مصرف از جمله مسائل دارای اهمیت است که در پاییز و زمستان با توجه به افزایش مصرف گاز اهمیت آن چند برابر میشود.

میدانشاهی اظهار داشت: در خصوص بهینه سازی مصرف گاز و همچنین رعایت نکات ایمنی با نهاد هایی همچون آتش نشانی ، شهرداری ، نظام مهندسی و صدا و سیمای مرکز استان هماهنگی ها و همکاری هایی صورت پذیرفته است که از جمله آن می‌توان به برنامه ریزی و اجرای کمپین تبلیغاتی گسترده در راستای مصرف ایمن و بهینه گاز، ارسال پیامک برای هم استانی ها، ساخت محتوای آموزشی و... ارشاره کرد.

او گفت: همچنین در راستای بهینه سازی مصرف ایمن گاز در استان تعداد  دو هزار و 949 واحد موتورخانه به همت شرکت گاز استان فارس به صورت رایگان بهینه سازی شده است که تأثیر به سزایی در فرایند توزیع گاز داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز  استان فارس در پایان گفت: با توجه به ورود به فصول سرد سال از هم استانی ها خواهشمندیم تا با مصرف بهینه به حفظ منابع کشور کمک کنند و همچنین با رعایت نکات ایمنی از خود و خانواده هایشان مراقبت کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601980

مهمترین اخبار ایران و جهان: