نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 14:12

احداث کارخانه خوراک آبزیان و بهره‌برداری از ۱۰۰ تن خوراک تا دو سال آینده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه خوراک آبزیان در حال احداث است و ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سید علی معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با اشاره به تحولات در حوزه کشاورزی استان گفت: احداث دو زنجیره ارزش مرغ و  ایجاد سردخانه‌ها از 18 هزار تن در ابتدای دولت سیزدهم به 54 هزار تن تاکنون که بخش عظیمی از آن بهره‌برداری رسیده است از جمله اقدامات در حوزه کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ایجاد کارخانه خوراک آبزیان و بهره برداری از 100 هزار تن خوراک تا دو سال آِینده، مسیر خوب گلخانه‌ها از 33 هکتار و توسعه زیرساخت ها به میزان 137 هکتار در قالب پنج شهرک گلخانه ای بخشی دیگری از این تحولات است.

وی با اشاره به میزان تولیدات کشاورزی در استان گفت: در بخش شیلات از ۱۹ و نیم هزار تن تولید ماهی قزل آلا در سال گذشته به ۲۲ هزار تن در سال جدید رسیدیم.

این مسوول با اشاره به اینکه بیشترین تلاش جهادکشاورزی برای راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی و راه‌اندازی زنجیره های ارزش راهبردی محصولات است، افزود: در زمینه تولید گندم نیز از ۳۱ هزار تن گندم مازاد کشاورزان در سال گذشته به ۷۶ هزارتن رسیدیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602536

مهمترین اخبار ایران و جهان: