نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 21:04

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه از امنیت تردد شبانه دانشجویان دختر ابراز نگرانی کرد

رییس دانشگاه تربت‌حیدریه ضمن ابراز نگرانی از تردد شبانه دانشجویان دختر به خوابگاه به دلیل تاریک بودن مسیر، از شهرداری و شورای اسلامی خواست تا نسبت به قرار گرفتن این دانشگاه در داخل محدوده شهری، هر چه سریعتر اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، عباس خاشعی‌سیوکی امروز در جلسه شورای اسلامی شهر که با محوریت کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری برگزار شده‌ بود، اظهار کرد: مجموعه ۳۰ هکتاری دانشگاه تربت‌ حیدریه چون در محدوده شهری قرار ندارد از امکانات و خدمات شهری که شهرداری در اختیار شهروندان قرار می‌دهد، بی‌بهره مانده‌ است.
وی گفت: البته بر اساس یک تفاهم‌نامه همکاری دوطرفه با شهرداری، اکنون این نهاد خدمات اجتماعی خدمات مورد نیاز دانشگاه را در اختیار ما قرار داده، اما کافی نیست.

خاشعی‌سیوکی افزود: این بدان معناست که چون محوطه بیرونی دانشگاه در کنار جاده تربت‌حیدریه - مشهد واقع و دانشجویان دختر برای مراجعه به خوابگاه باید مسیر طولانی را طی کنند، این مسیر تاریک و تردد شبانه در آن بسیار با دلهره انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هنوز خوابگاه دخترانه ما تکمیل نشده و بخشی از خوابگاه دانشگاه آزاد را اجاره کرده‌ایم، گفت: مالک موظف است برای مستاجر خود سیستم روشنایی را تامین کند، اما نه دانشگاه آزاد و نه شرکت برق تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند.

تفسیر به رای قانون همکاری بین بخشی را کم رنگ کرده‌ است

شهردار تربت‌حیدریه نیز در ادامه اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده ما در ارایه هر چه بهتر خدمات شهری، فقدان یا کمرنگ بودن همکاری دستگاه‌های مرتبط است.

وحید فرخ‌تبار در تبیین دیدگاه خود با بیان این‌که قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها از شهریور امسال رسما عملیاتی شد، افزود: قانون دارای ۱۷ ماده و در ماده آخر قانون‌گذار اعلام داشته شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساختمانی موظف بـه رعایت طرح تفصیلی شهرها بوده و فروش تراکم و تغییر کاربری اراضی بر خلاف طرح تفصیلی فقط با تصویب در کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مجاز و این بدان معناست که دست ما در کسب درآمد بسیار محدود شده‌است.

وی افزود: از سوی دیگر در تبصره ۲ ماده دوم همین قانون آمده است چنانچه اجرای طرح‌های توسعه شهری و روستایی مصوب مراجع ذیصلاح مستلزم جابجایی تأسیسات از جمله برق، آب و گاز باشد، باید بدون دریافت وجه توسط دستگاه‌های اجرایی انجام پذیرد و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از پرداخت هزینه روشنایی معابر، میادین و بوستان‌ها معاف می‌باشند.

شهردار تربت‌ حیدریه تاکید کرد: در چنین شرایطی وقتی برای تکمیل روشنایی مسیر یاد شده سراغ شرکت برق می‌رویم، قانون را تفسیر به رای کرده و می‌گوید سهامی خاص هستیم و دولتی محسوب نمی‌شویم.

فرخ تبار همچنین گفت: سایر دستگاه‌های خدمات رسان نظیر شرکت آب و گاز و مخابرات نیز پاسخ‌شان مشابه است.

شهرداری تربت‌حیدریه در آستانه ارتقای رتبه کشوری قرار گرفته‌ است

رییس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای اسلامی تربت‌ حیدریه نیز در ادامه از ایجاد اداره ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی در ساختار اداری شهرداری این خطه خبر داد و گفت: این اقدام در راستای ارتقای رتبه کشوری شهرداری و ضرورت به روز شدن ساختار اداری و خدمت‌رسانی هر چه بهتر به شهروندان انجام گرفته‌ است.

سیدجمال یوسف‌زاده افزود: از مجموع ۱۱ اداره و سازمان زیرمجموعه شهرداری، هفت اداره خدمات خود را، زیر نظر این کمیسیون ارایه می‌دهند که اتفاقا نوع خدمات آن‌ها بر پیشانی این نهاد خدمات اجتماعی نقش بسته است.

وی با بیان اینکه اکنون ۷۳۶ دستفروش در تربت‌حیدریه شناسایی شده‌اند، گفت: یکی از اقدامات این اداره ساماندهی دستفروشان است تا در عین حال که به کسب درآمد مشغول هستند، شیوه کارشان از زیبایی سطح شهر نکاهد.

وی گفت: ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، رسیدگی به شکوایه اهالی ادارات و سازمان‌های مختلف، بازدید از محل مشاغل مزاحم شهری و تهیه گزارش کارشناسی، تهیه بانک اطلاعات مشاغل شهری، و ایجاد بازارهای سیار با انواع مشاغل خانگی و غیره از جمله وظایف اداره ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601736

مهمترین اخبار ایران و جهان: