نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 12:53

هاشمی: وظیفه ما این است که عنوان ورزش قوی و ایران قوی را تبدیل به گفتمان عمومی کنیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: استمرار وظیفه ما این است که عنوان ورزش قوی و ایران قوی را تبدیل به یک گفتمان عمومی بکنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در جمع دانشجویان، عنوان کرد:  خودم را همیشه نیازمند دانستن می‌دانم و از حضور در چنین جوامعی خوش‌حالم. جامعه مدال‌آور و قهرمان کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار بسیار خوبی داشت و اهمیت ورزش از زبان و نگاه ایشان مشخص شد. ایشان سال‌های سال با حضور در خانواده ورزش به نکات خوبی اشاره می‌کنند که اگر ایران قوی می‌خواهیم، باید ورزش قوی داشته باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: وقتی پرچم کشورمان بالا می‌رود، تمام سالن به احترام پرچم و سرود جمهوری اسلامی ایران به پا می‌خیزند و شاید این ظرفیت و فرصت در سایر حوزه‌ها نباشد. نیاز به گفتمان‌سازی در حوزه ورزش و تربیت‌بدنی داریم اما استمرار وظیفه ما این است که عنوان ورزش قوی و ایران قوی را تبدیل به یک گفتمان عمومی بکنیم.

وزیر ورزش و جوانان عنوان داشت: نزدیک ۴ سال در تربیت‌بدنی وزارت آموزش‌وپروش به دنبال این بودم که شعار تحصیل، تهذیب و ورزش را پیشانی کار قراز بدهم که دستاوردهای بسیار خوبی را به‌دست آوردیم. رشته تربیت‌بدنی داشت رو به تعطیلی می‌رفت چون فارغ‌التحصیل داشت اما شغل نداشت. موفق به مجوز ۱۵ هزار اشتغال در آن مقطع شدیم که به استخدام وزارت در بیایند.

وی همچنین تاکید داشت: اجباری کردن شنا باعث شد یک میلیون دانش‌آموز را در این طرح داشته باشیم و برخی دانشجویان هم مربی شنا بشوند. دوره‌های دیگر هم داشتیم که با همین دانشجویان تبدیل به دستاورد شده. من کلیات نقدها را قبول دارم ولی فراموش نکنیم در عرصه بین‌الملل تشکیلات متناظر را به شکل سازمان‌های نظام مهندسی یا ... نداشته باشیم. الان فدراسیون‌های بین‌المللی زمام امور فدراسیون‌ها را در دست دارند.

ادامه دارد...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602380

مهمترین اخبار ایران و جهان: