نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 19:17

بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه در چالوس احداث می‌شود

شهردار چالوس با اشاره به عقد قرارداد احداث بزرگترین پارک جنگلی در خاورمیانه (غرب آسیا) گفت: با عقد این قرارداد شهر چالوس مقصد گردشگری شهرهای شمالی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، مسعود یعقوبی شامگاه امروز در سالن جلسات شهرداری چالوس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پارک جنگلی در منطقه‌ای به مساحت تقریبی ۶ هزار هکتار (جنگل‌های منطقه ورگاویج، خانیکان و پلهم کوتی) احداث خواهد شد. 

وی تصریح کرد: مجتمع‌های تفریحی اقامتی که شامل ساخت کلبه‌ها، آلاچیق، شهربازی، محوطه ورزش جوانان و کودکان (اسکیت، تنیس، والیبال و...) در این طرح اجرا خواهد شد. 

شهردار چالوس با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای بومیان و درآمد پایدار قابل توجهی برای شهر چالوس در این طرح مطرح می‌باشد، گفت: این منطقه ویژه و فوق العاده می‌تواند علاوه بر خدمات دهی به گردشگران داخلی، به عنوان مرکز و مقصد بین المللی گردشگری نیز تبدیل شود.

یعقوبی با بیان اینکه استان مازندران در آستانه یک تحول بزرگ هم در حوزه اقتصادی و هم در حوزه اقتصاد گردشگری قرار گرفت، اذعان کرد: با اجرای این طرح می‌توان منطقه جنگلی را از حالت بالفعل کنونی به قطب بالقوه اقتصادی گردشگری شمال کشور، تبدیل کرد.

شهردار چالوس در پایان ضمن قدردانی از همکاری و همراهی مدیرکل و معاونین منابع طبیعی غرب مازندران، سازمان جنگل‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر چالوس، معاونت‌های شهرداری، دیگر مسوولان که شهرداری چالوس را دراین امر مهم یاری کردند، گفت: با عقد قرارداد بزرگترین پارک جنگلی در چالوس این شهر مقصد گردشگری شهرهای شمالی شد.

پایان پیام/۸۶۰۶۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600480

مهمترین اخبار ایران و جهان: