نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 06:55

نماینده دموکرات: مجلس نمایندگان آمریکا درگیر کابوس مطلق شده است

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تداوم بلاتکلیفی در این مجلس به دلیل نداشتن رئیس را یک «کابوس مطلق» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریس مورفی»، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای هشدار داد، این مجلس به دلیل بلاتکلیفی ناشی از نداشتن رئیس، فلج و دچار یک کابوس مطلق شده است.

این قانونگذار دموکرات گفت: «هرج و مرج در مجلس نمایندگان به دلیل ناتوانی جمهوریخواهان در معرفی رئیس این مجلس در حقیقت دیگر نه یک نقص بلکه تبدیل به رویه رایج شده است. مجلس نمایندگان حالا گرفتار یک کابوس مطلق شده است.»

او ادامه داد: «این وضیت ظاهر بدی برای آمریکا دارد و اعتبار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در خارج از این کشور را تضعیف می‌کند. جمهوریخواهان دارند آمریکا و باور مردم آمریکا به دولت را تضعیف می‌کنند. مردم بلاتکلیف بوده و دیگر اطمینان ندارند آیا مسائلی که بر سر آن اتفاق نظر داریم همچون حمایت از اسرائیل می‌تواند به رای گذاشته و تصویب شود و این وضعیت تبعاتی را برای امنیت ملی دارد.»

از زمانی که جمهوری‌خواهان افراطی مجلس نمایندگان، «کوین مک کارتی» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا را به دلیل مخالفت با میانجی گری‌هایش برای توافق کوتاه مدت با دموکرات‌ها با هدف جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا برکنار کردند نمایندگان این مجلس همچنان درگیر تلاش برای انتخاب رئیس جدید این مجلس هستند.

تحولات اخیر بر سر تعیین رئیس، مجلس نمایندگان را وارد هرج و مرج کرده در حالی که  ایالات متحده با فشار فزاینده‌ای از جانب متحدانش برای حمایت از رژیم صهیونیستی و اوکراین در جنگی که درگیرش هستند مواجه است.

«جیم جردن»، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا و از متحدان «دونالد ترامپ» روز چهارشنبه گذشته در دومین رای‌گیری برای انتخاب رئیس این مجلس نتوانست آرای لازم برای رسیدن به این کرسی ریاست را کسب کند.

رای گیری اول برای انتخاب جیم جردن در روز سه شنبه انجام گرفت با این حال جردن در هر دو رای گیری موفق به کسب حمایت‌های کافی از سوی نمایندگان نشد. در جریان رای‌گیری چهارشنبه، جردن ۱۹۹ رای موافق به دست آورد و ۲۲ جمهوری‌خواه دیگرعلیه او رای دادند.  او برای ریاست بر مجلس نمایندگان، به ۲۱۷ رای نیاز دارد.

مخالفت‌های برخی از جمهوری‌خواهان برای ریاست جیم جردن بر مجلس نمایندگان آمریکا در حالی مطرح می‌شود که همه ۲۱۲ نماینده دموکرات در این مجلس از نامزد پیشنهادی خود یعنی «حکیم جفریس» برای تصدی این پست حمایت قاطع می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545836

مهمترین اخبار ایران و جهان: