نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 13:43

آیت‌الله فلاحتی: موقوفات تصرف شده در کشور پس گرفته شوند

نماینده ولی فقیه در گیلان مهم‌ترین مهمترین رسالت دست اندرکاران اوقاف را تلاش برای تحقق عینی نیات واقفان دانست و گفت: متأسفانه برخی از موقوفات در کشور تصرف شخصی شده که باید این‌گونه موقوفات در کشور پس گرفته شوند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان ظهر امروز در دیدار با معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دفتر امام جمعه رشت، با بیان اینکه باید از ظرفیت سازمان اوقاف در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده شود، اظهار کرد: فرهنگ وقف از جمله ظرفیت‌های کم‌نظیر برگرفته از دین مبین اسلام برای محرومیت‌زدایی و ایجاد تعادل در روند توسعه و تعالی جامعه‌ی اسلامی است و بهره‌گیری بهینه از این ظرفیت می‌تواند تحقق عدالت اجتماعی را تسریع کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اجرای دقیق نیت واقفان در کشور به ویژه در گیلان گفت: مجموع دست اندرکاران اوقاف باید تلاش کنند تا اهداف و نیات واقفان به درستی تحقق یافته و اجرایی شود زیرا حق‌الناس است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، مهم‌ترین رسالت دست اندرکاران اوقاف را تلاش برای تحقق عینی نیات واقفان دانست و بیان کرد: متأسفانه برخی از موقوفات در کشور تصرف شخصی شده و باید این‌گونه موقوفات در کشور پس گرفته شوند.

فلاحتی با اشاره به پیشینه‌ غنی تاریخی و مذهبی گیلان در تاریخ اسلام، افزود: در گیلان بقعه‌های متبرکه بسیار زیادی وجود دارد که این امر نشان‌دهنده پیشینه تاریخی این استان از صدر اسلام است، لذا باید از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی جامعه در راستای اجرای برنامه‌های متنوع در بقعه‌های متبرکه تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر نوری‌زاده، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه‌ی کشور نیز در این دیدار اظهار کرد: گیلان با داشتن حدود ۹۴۰ بقعه و ۵۰ هزار موقوفه از استان‌های پیشگام در وقف و ارائه برنامه‌های فرهنگی مذهبی در کشور است.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545136

مهمترین اخبار ایران و جهان: