نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 18:48

پنتاگون: حمله زمینی به غزه دلیل تونل‌های حماس بسیار سخت خواهد بود

وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که حمله زمینی به غزه به دلیل تونل‌هایی که حماس ایجاد کرده بسیار سخت خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه گفت که واشنگتن حق دفاع از خود را حفظ می‌کند و هرگز در اتخاذ اقدامات مناسب برای حمایت از نیروهایش تردید نخواهد کرد.

وی که با شبکه خبری ABC مصاحبه می‌کرد، افزود: «به هر کشور یا گروهی که خواستار گسترش درگیری بوده یا خواهان استفاده از آن است، توصیه می‌کنیم که این اقدام را انجام ندهد».

وزیر دفاع آمریکا گفت: «در صورت گسترش درگیری، در خصوص اقدام نظامی تردید نخواهیم کرد».

آستین اضافه کرد: «حمله زمینی به غزه به دلیل تونل‌هایی که حماس ایجاد کرده بسیار سخت خواهد بود».

از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ظهر امروز یک‌شنبه، ۲۲ اکتبر با حضور در مرزهای شمال سرزمین‌های اشغالی، ادعاهایش را درباره جنگ با جنبش حزب‌الله لبنان تکرار کرده و جنگ غزه را «جنگ مرگ و زندگیِ اسرائیل» توصیف کرد.

طبق گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، نتانیاهو علی‌رغم آگاهی از ترس‌ صهیونیست‌ها در رویارویی با حزب‌الله اذعان کرد: اگر حزب الله تصمیم بگیرد وارد جنگ شود، اشتیاقش را برای جنگ دوم با ما لبنان نشان داده است.

نتانیاهو در این سخنرانی، ورود حزب‌الله به جنگ غزه را «خطایی حیاتی» خواند و مدعی شد: با نیرویی که حتی تصورش را هم نمی‌کند به او ضربه خواهیم زد؛ وضعیت لبنان ویرانگر خواهد بود.

این ادعاها در حالی از سوی نتانیاهو مطرح می‌شود که رسانه‌های عبری در روزهای اخیر، بارها درباره گسترش درگیری‌ها با ورود حزب‌الله لبنان به جنگ غزه هشدار داده و تصریح کرده بودند: حزب‌الله لبنان از راهبرد «تشویش» برای سردرگمی ارتش اسرائیل استفاده می‌کند؛ این جنبش در درگیری‌ها، به هر آنچه می‌خواست رسیده و حتی تل‌آویو را از تبعات حمله زمینی به غزه ترسانده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546780

مهمترین اخبار ایران و جهان: