نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 16:21

تصویب آیین‌نامه جدید ارزیابی و شیوه‌نامه حمایت‌های مالیاتی از دانش‌بنیان‌ها

آیین‌نامه جدید ارزیابی و شیوه‌نامه حمایت‌های مالیاتی از دانش‌بنیان‌ها در سومین جلسه شورای‌ «راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان» توصیب شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سومین جلسه شورای‌ «راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان» برگزار شد. در ابتدای جلسه، گزارش مختصری از یک سال اجرای قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» و همچنین پیشرفت مصوبات دو جلسه قبلی شورا توسط معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و نائب رئیس شورا ارائه شد.

در ادامه این جلسه «آیین‌نامه جدید ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان»، «شیوه‌نامه تخصیص حمایت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان» و «شیوه‌نامه برخورداری قراردادهای تحقیق و توسعه صنعت و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه» ارائه و به تصویب رسید.

بر مبنای دسته‌بندی جدید ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های دانش‌بنیان به سه دسته نوپا، فناور و نوآور دسته‌بندی می‌شوند که متناسب با میزان فروش شرکت‌ها و میزان و تمرکز کاری آنها بر محصولات دانش‌بنیان نامگذاری شده‌اند.

همچنین بر مبنای آیین‌نامه‌ها حمایت‌های مالیاتی، مزیت‌های مالیاتی برای دسته‌های گوناگون شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین همکاری‌های صنعت و دانشگاه مشخص شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616836

مهمترین اخبار ایران و جهان: