نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 23:57

حمایت از نخبگان جایگاه علمی و فناورانه ایران را در منطقه و جهان ارتقا می‌دهد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حمایت از نخبگان می‌تواند جایگاه علمی و فناورانه ایران را در منطقه و جهان ارتقا دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری شامگاه امروز در نشست با نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: بنیاد ملی نخبگان باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صحیح در بحث‌های شناسایی، حمایت، جذب، حفظ و پشتیبانی نخبگان همت ویژه داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حمایت‌های بنیاد نخبگان باید به ارتقای جایگاه علمی، فناوری و اقتصادی ایران در منطقه و دنیا منجر شود که رسیدن به این جایگاه با تسهیل و به کارگیری از سرآمدان در عرصه‌های مختلف امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان در جامعه، افزود: نخبگان در حکم پیشران‌های جامعه هستند، اگر بخواهیم مشکلات جامعه به صورت ریشه‌ای حل شود باید حمایت و استفاده از ظرفیت نخبگان را در اولویت کار قرار دهیم.

حیدری با اشاره به حمایت بنیاد نخبگان به صورت یک چتر فراگیر از همه حوزه‌ها، اضافه کرد:  شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموزان نخبه، دانشجویان مستعد، دانش‌آموختگان برتر دانشگاهی و مخترعان برگزیده در حوزه‌های تخصصی از وظایف بنیاد نخبگان است که باید در دستور کار مسؤولان مربوط قرار گیرد.

وی بیان کرد: مهاجرت نخبگان به دیگر استان‌ها از مهم‌ترین مشکلات چهارمحال و بختیاری است که بنیاد نخبگان باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح و کاربردی از مهاجرت آنان جلوگیری کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نخبگان باید با همکاری دستگاه‌های تخصصی این استان را به صورت علمی و فناورانه اداره کنند تا تحولی جدی رخ دهد. 

وی عنوان کرد: شناسایی و تکریم نخبگان باعث فرهنگ‌سازی در جامعه می‌شود که بنیاد نخبگان این کار را به عنوان یک برنامه جدی باید در اولویت قرار دهد.

حیدری خاطرنشان کرد: ایجاد پژوهشکده‌ آبزیان استان در دستور کار قرار بگیرد که در این راستا از متولیان حمایت می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618436

مهمترین اخبار ایران و جهان: