نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 21:45

سرنگونی 4 جنگنده اوکراینی توسط پدافند هوایی روسیه

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که یگان‌های پدافند هوایی این کشور 4 فروند جنگنده نیروی هوایی اوکراین را سرنگون کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور چهار جنگنده اوکراینی را در ۲۴ ساعت گذشته سرنگون کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع روسیه  اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور سه فروند جنگنده «سوخو-۲۷» و یک بمب افکن «سوخو-۲۴» را در «زاپوریژیا» و «دنیپروپتروفسک» در جنوب شرقی اوکراین سرنگون کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه مدعی شده بود که کی‌یف سه هواپیمای جنگنده بمب‌افکن «سوخو-34» روسیه را سرنگون کرده است.

در گزارش به‌روز شده رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس آمده است که توقف پرتاب موشک از سوی روسیه نشان‌دهنده ذخیره‌سازی این تسلیحات برای حملات آینده علیه زیرساخت‌های اوکراین است.

اطلاعات به‌روز رسانی شده رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس نشان می‌دهد که توقف پرتاب‌های موشکی روسیه نشان‌دهنده ذخیره‌سازی راهبردی  موشک و پهپاد برای هدف قرار دادن و تضعیف تاسیسات انرژی و سایر زیرساخت‌های حیاتی اوکراین است.

یکی از اهداف روسیه تضعیف پدافند هوایی اوکراین و شکل دادن به فضای نبرد قبل از حملات زمستانی هماهنگ علیه زیرساخت های انرژی اوکراین است.

«هرمان هالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین اخیرا گفت، روسیه در حملات  پهپادی خود حدود ۳۰ درصد از زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف قرار داد. هالوشچنکو با مطرح کردن نیاز به دریافت سامانه‌های پدافند هوایی برای مقابله با روسیه گفت: «ما این پیام را به شرکای خود می‌فرستیم که باید از آسمان خود محافظت کنیم.»

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از مدت‌ها قبل از آمریکا درخواست کرده بود با ارسال پاتریوت، دفاع ضدهوایی و ضدموشکی خود را تقویت کند.

سران اوکراین پس از عملیاتی شدن این سامانه منتظر کسب موفقیت بیشتر در نبرد با برخورداری از تسلیحات پیشرفته غرب و آمریکا بودند، اما نه تنها این توقع حاصل نشد بلکه خبر هدف قرار گرفتن سامانه پاتریوت، فضای روانی این عرصه را بیش از گذشته ملتهب ساخت.

ایالات متحده سامانه‌‌های دفاع هوایی پاتریوت را به عنوان بخشی از تلاش نظامی گسترده برای کمک به کی‌یف برای مقابله با تهاجم روسیه به اوکراین فرستاده است.

یک مقام آمریکایی اخیرا اعتراف کرده که بخشی از سامانه دفاع هوایی پاتریوت این کشور در حمله روسیه به اوکراین آسیب دیده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1614880

مهمترین اخبار ایران و جهان: