نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 22:24

مشکل خاصی ناشی از بارندگی در استان یزد گزارش نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با بیان این‌که تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان در آماده باش کامل هستند، گفت: تاکنون مشکل خاصی ناشی از بارندگی در استان یزد گزارش نشده است.

محمدعلی ملک‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به اعلام وضعیت هشدار هواشناسی در شش شهرستان استان، تمام تدابیر لازم برای پشتیبانی شهروندان انجام شده است.

وی افزود: طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان یزد شهرستان‌های اردکان، بهاباد، مهریز، تفت، خاتم و مروست از شب گذشته در وضعیت نارنجی قرار دارند.

ملک‌زاده با بیان این‌که تمام دستگاه‌های خدمت رسان در آماده‌باش کامل هستند، گفت: خوشبختانه در حال حاضر مشکل خاصی در محور‌های اصلی استان نداریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در ادامه با اشاره به گزارش ارائه شده از دو مشکل به وجود آمده در روستای «درند» در بخش خرانق و محور مروست- یزد، تصریح کرد: خوشبختانه مشکل جدی نبوده و عوامل راهداری در کوتاه‌ترین زمان نسبت به رفع آبگرفتگی و باز کردن مسیر اقدام کردند.

وی با بیان این‌که در شهرستان بهاباد هم به دلیل شدت بارندگی دو واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شدند، خاطرنشان کرد: بعد از بررسی‌های مشخص شده آبگرفتگی به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی در ساختمان سازی بوده و مشکل جدی هم پیش نیامده است.

ملک‌زاده رعایت کردن موارد ایمنی در مواقع بارندگی را ضروری دانست و تأکید کرد: شهروندان باید قبل از شدت گردن بارندگی در استان نسبت به بازدید ناودان‌های منازل خود اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در پایان خطاب به شهرداری‌ها نیز خاطرنشان کرد: بازرسی میدانی از مسیل و مسیر فاضلاب را از دیگر موارد حائز اهمیت برای پیشگیری از خسارت احتمالی در زمان سیلاب است.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562536

مهمترین اخبار ایران و جهان: